Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Jumaat, 21 Disember 2012

Malaysia juara dunia rasuah


 Malaysia menjuarai amalan rasuah dan paling korup di dunia, lapor akhbar India, Hindustan Times 13 Disember lalu.
Demikian kupasan akhbar tersebut merujuk laporan badan pemantau rasuah, Transparency International (TI) bahawa Malaysia mendapat markah terburuk dalam Kaji Selidik Pembayar Rasuah 2012, sepertimana dilapor The Wall Street Journal 11 Disember.
Bertajuk ‘Malaysia is world champion in corruption’,Hindustan Times turut memetik markah keseluruhan Malaysia dalam Indeks Persepsi Rasuah TI merosot dalam tiga tahun berturut-turut.
Pada 2011, Malaysia mendapat 4.3 markah, lebih rendah daripada 2012 (4.4 markah) dan jauh berbeza berbanding penanda aras kerajaan, iaitu 4.9 markah.
Mengikut laporan itu, 50 peratus syarikat di Malaysia pernah kehilangan kontrak ekoran syarikat pesaing yang membayar rasuah. Mexico pula mendapat peratusan kedua terendah dengan 48 peratus.
Dalam kajiselidik tersebut, Jepun mendapat markah terbaik dengan 2 peratus, Singapura di tangga kedua dengan 9 peratus, China dengan 27 peratus dan Indonesia, yang memiliki reputasi dalam soal rasuah, malah mendapat markah lebih baik dari Malaysia dengan 47 peratus, kata laporan itu.
Mengulas laporan berkenaan, Naib Presiden KEADILAN, Datuk Chua Jui Meng menyifatkan pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mendapat ‘pengiktirafan’ oleh komuniti dan media antarabangsa di atas ‘penganugerahan’ tersebut.
“Tahniah Najib, kerana berjaya membawa malu besar kepada bangsa dan negara.
“Seluruh dunia kini mengetahui anda sedang memimpin negara yang paling korup di muka bumi,” kata Jui Meng dalam kenyataan.
Menurutnya, sejak dari dulu, pimpinan tertinggi Umno yang mengamalkan rasuah terlepas dari sebarang hukuman.
“Sejak dari 1983, ia tetap sama. Sepertimana kes pembunuhan jurubahasa Mongolia, Altantuya Shaariibuu yang dikaitkan dengan amalan rasuah melibatkan kewangan negara oleh Kementerian Pertahanan berhubung pembelian dua buah kapal selam Scorpene buatan Perancis pada harga yang melambung sehingga RM6.7 bilion,” katanya.
Beliau berkata, walaupun dua anggota polis disabitkan kesalahan, motif pembunuhan tersebut tidak pernah diketahui.
“Persoalannya, rakyat tidak pernah tahu apakah motif pembunuhan? Siapa yang mengarah? Mengapa guna bahan letupan C4 untuk meletupkan tubuhnya? Dan anak siapakah yang dikandung oleh Altantuya yang didapati hamil ketika dibunuh?” ujarnya.
Beliau turut menyeru rakyat membuat pilihan tepat pada PRU 13 supaya negara tidak lagi mendapat pengiktirafan yang memalukan sebegini.
“Rakyat perlu membuat keputusan bijak pada PRU 13 nanti untuk menyelamatkan negara dari terus dilanda bencana ekonomi yang boleh membankrapkan negara sepertimana amalan Umno BN yang semakin teruk di bawah pentadbiran Najib,” kata Jui Meng.
Dalam isu berkaitan, laporan terbaru Global Financial Integrity (GFI) meletakkan Malaysia sebagai negara kedua paling teruk dalam senarai aliran keluar wang haram.
GFI merumuskan tahap pengaliran wang haram dari Malaysia itu pada tahun 2010 adalah yang tertinggi dalam tempoh 10 tahun.
Laporan itu mendapati lonjakan dramatik pengaliran modal di Malaysia – dari US$30.41 bilion (bersamaan RM94.27 bilion) pada 2009 kepada US$64.38 (bersamaan RM199.58 bilion) dalam tahun 2010.
Menurut GFI, bagi aliran keluar wang haram terkumpul sepanjang lebih 10 tahun – dari 2001-2010 – Malaysia berada di kedudukan ke-3 di dunia, selepas China dan Mexico.
Jumlah anggaran untuk tempoh 10 tahun bagi Malaysia ialah US$285 bilion (RM871.4 bilion), manakala bagi China ialah US$2,740 bilion dan Mexico, US$476 bilion.

Selasa, 11 Disember 2012

UMNO pejuang bangsa melayu dan memberikan melayu kekayaan

“Kita ada semua bangsa, Cina, Melayu India. Kita bela semua bangsa. Beribu anak Melayu lulusan SPM yang tak punya kerja, minta gaji RM1,000 pun (BN) tak mampu nak beri. Permit teksi ambik, AP kereta ambik."
“Apa yang Umno buat selama ini? Bagaimana nasib anak-anak bangsa kita.'
Umno  akan membankrapkan negara. Tetapi yang melingkupkan negara ialah Umno yang memerintah hari ini. Memperkayakan anak beranak, dan kaum keluarga, tetapi ini tidak disiarkan dalam akhbar." kata Anwar Ibrahim Ketua Umum KEADILAN di hadapan lebih 20,000 rakyat di Dataran Darul Hikmah, Kerdau sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Pahang semalam.

Kote beri anjing makan



manusia paling pengecut tak ada telo. 
Dalam beberapa minggu terakhir ini malahan terdahulu sebelumnya sidang pengarang menerima pelbagai ulasan dari pembaca..
terima kasih diatas respon anda. Namun ulasan tersebut tidak dapat disiarkan kerana bersifat pengecut dan bahlul.
Penakut dan pengecut kerana tidak memberikan nama..hanya  menggunakan nama tanpa nama. Pengulas yang sedemikian sebaiknya potong kote bagi anjing makan lagi baik dari nak bersura ok?

Jumaat, 23 November 2012

Ketua Pemuda Umno ditahan polis bersama arak, dadah


 Ketua Pemuda Umno cawangan di Negeri Sembilan ditahan polis dalam satu serbuan minggu lalu.
“Dia ditahan di sebuah hotel dalam keadaan dikelilingi dadah dan arak,” kata Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shahrin kepada Keadilan Daily.
Mendedahkan hal itu, beliau berkata, bapa kepada individu itu seorang pemimpin Umno bergelar Datuk yang juga bekas senator.
Badrul Hisham yang dikenali sebagai Chegubard berharap pendedahan awal itu bertujuan mengelak kes kecurangan pemimpin disorok atas arahan politik.
“Kita harap pendakwaan dapat dilakukan dengan adil. Polis dapat bertindak tegas tanpa mempeduli tekanan politik Umno,” kata Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu.
Sebelum ini, beliau berkata, banyak kes salah laku pemimpin Umno disenyapkan tanpa diambil tindakan ekoran tekanan kepada pihak berkuasa.
“Pernah kes seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) salah guna senjata,  lepaskan tembakan kerana berbalah dengan orang, laporan dibuat tetapi kes ditutup,” katanya.

Khamis, 22 November 2012

bersedia! malapetaka sudah tiba, kecelakaan sudah datang,

SELAMATKAN BUMi MALAYSIA
Penduduk Gebeng harus bersedia menghadapi kiamat.  Malapetaka sudah tiba melalui Pelabuhan Kuantan. Dilaporkan Lebih 100 kontena yang disyaki mengandungi bijih nadir bumi telah tiba di Pelabuhan Kuantan hampir tengah malam semalam di bawah kawalan ketat luar biasa pihak polis.

Pengerusi Gabungan Stop Lynas, Andansura Rabu, yang berada di pelabuhan, memberitahu Malaysiakini bahawa sebilangan besar anggota polis dan kakitangan Lynas berada di dok malam tadi.

kira-kira 102 kontainer tiba di Pelabuhan Kuantan pada kira-kira jam 11 malam, yang beliau syaki mengandungi bahan mentah untuk loji nadir bumi Lynas di Gebeng.

Menurut Andansura, pengangkutan kontainer tersebut ke loji tersebut, sejauh kira-kira 7km jauhnya bermula antara jam 1 pagi hingga 2 pagi. Katanya, ia dipindahkan oleh trak kontena yang diiringi oleh pihak pollis dan proses itu masih berterusan pada 8 pagi.

Walaupun dokumen pelabuhan tidak menyatakan bahan yang disimpan di dalam kontena tersebut, Andansura berkata kehadiran ramai polis mendorongnya untuk mempercayai bahawa ia adalah bijih nadir bumi dari Australia.
Beliau juga mendakwa bahawa polis telah menutup jalan utama dari pelabuhan ke loji tersebut, dan menggunakan tiga kereta polis untuk mengiringi trak kontena itu. Terdapat dua lagi kenderaan polis yang diletakkan di pelabuhan.

Polis menghalang Andansura dan beberapa aktivis anti-Lynas yang lain daripada mengambil gambar dan mereka berulangkali dilarang dari menghampiri kawasan itu.

Para aktivis berkata mereka mengesan ramai kakitangan dalam pakaian seragam Lynas di pelabuhan itu.


Kontena yang disyaki itu, tiba ketika gabungan anti-Lynas Himpunan Hijau sedang mengadakan perarakan sejauh 300km dari Kuantan ke Kuala Lumpur

Jumaat, 16 November 2012

Ketua Pengarah Kesihatan itu kegersangan rupanya...Kakak Misi pun dah lama tak mendapat

 bahasa paling kasar dan lucah dikeluarkan pada entri Malaymerdeka. Kenapa? kerana terlampau sakit hati dan terhinaoleh perbuatan sumbang orang besar dan bini orang berbangsa melayu Islam.
Kontolnya sudah ngang...tak tahan sangat ...berburit dengan bini orang....aduh! kerja apakah ini?
Perempuan itu kerja sebagai misi...memalukan semua bangsa misi...kerana beranggappan semua misi boleh pakai asal pandai hayat....macam cerita apacelop...

http://1.bp.blogspot.com/-K4OxL9yH6zk/UKRFQkwGQOI/AAAAAAAAtRE/XaSDdmFOtvo/s1600/Capture.JPGKetua Pengarah Kesihatan Malaysia, Datuk Seri Dr. Hasan Abdul Rahman Khalwat Dengan Wan Syarifah Nooraazmanita Jururawat Gred41Hotel Pullman Putrajaya Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Datuk Seri Dr. Hasan Abdul Rahman Khalwat Dengan Wan Syarifah Nooraazmanita Jururawat Gred41ss

 Seri Dr Hasan Abdul Rahman didakwa berkhalwat dengan seorang pegawai kementerian sama, Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan, 36, di sebuah bilik Hotel Pullman Putrajaya, di sini kira-kira 2.18 pagi.

 celaka dan bangsat punya melayu itu yang jawatan besar...tapi tak guna akai langsung walau sedikit.
Perempuan misi itu pulak sudah merenyam gila nak mengemut.....dah tak kenal dosa dan neraka!
Aku kira mereka ini hanya Islam pada nama....nasib mereka baik dilahirkan dari cipap melayu dan jadi melayu serta Islam automatik. Kalau meraka dari bani kafir sudah tentu yang lelaki terus kulop sampai mati dan perempuan itu mengelebar bibir bawahnya!
Mereka layak dipanggtil haram jadah dari situsi kisah mereka terpecah! Mungkin mereka dah selesai atau pak aji dah tunggu lama malaon itu selesai memburit. Dari pengisahan mereka ditangkapkeduanya berpakaian lengkap namun mengaku berkhalwat....kah..kah..kah..siot punya ketua pengarah sikontol gersang...misi kemut itu pun dikatakan dalam proses nak cerai...tengok tu dalam proses nak cerai...palah bangang kedua-dua melayu cibaot nie...
Ni cuba baca aku sedut dari blog tt tentang kesiotan mereka  menjadi kemarahan rakyat malaysia.
          

entot itu indah. sapapun suka mengentot dan dientot. seks penting dalam kehidupan. tuan punya kontol yg jd pengawal kebuasan kontol sendiri.

bkn org pej agama yg kn kawal kontol org lain. entot halal biasanya xbuas. entot haram memang buas, kontol jarang dpt di kawal oleh empunya, yg ni perlukan lapisan penapis air kontol. kalo xtapis nanti 9bulan ada manusia dlm longkang, sungai, tong sampah, pagar surau, tangga masjid, dpn rumah jiran. on SURAT DARI PEMBACA KEPADA KETUA PENGARAH KESEHATAN

Anonymous

 keturunan apek soi lek dari kementerian yg sama... kah...kah....kah.... bukan berkhalwat.... berkongkek.... kah...kah....kah... trade mark utk kementerian kesihatan.... membureet selalu.... on KETUA PENGARAH KESEHATAN IALAH MAT ENTOT BERBINI GEMOK

Anonymous

on 11/15/12

                                       

Isnin, 12 November 2012

Umno/BN hanya tinggal 161hari saja lagi

VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?"
Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.






COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Created by Klik untuk dapatkan


Khamis, 1 November 2012

Nazri Aziz Micheal Chia dan Nadem Nazri apa hubungan

NONENONEPengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini mendedahkan dan mendakwa hubungan antara kedua-duanya didakwa adalah dalam bentuk 
kenderaan SUV Hummer berwarna hitam, yang berharga lebih RM459,000, yang dimiliki oleh Chia dan mungkin telah digunakan oleh anak sulung Nazri, Nedim.
Tindakan Menteri Undang-undang Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz didakwa mempunyai konflik kepentingan apabila beliau memberitahu Parlimen bahawa ahli perniagaan Michael Chia telah dibersihkan daripada tuduhan rasuah, kerana mereka berdua dilihat sebagai kawan.
Satu salinan saman trafik yang dinyatakan pemiliknya  sebagai Chia Tien Woh dan gambar-gambar yang menunjukkan bahawa kenderaan itu kerap dikesan di kondo di mana Nedim tinggal 
 Rafizi Ramli pada sidang medianya di Parlimen hari ini, Nedim Nazri menggunakan kenderaan mewah jenis Hummer berwarna hitam dengan nombor pendaftaran WNX 9776 milik Chia.“Saman bernombor 1100105197 bertarikh 1 April 2011 mengesahkan ia milik Michael Chia atau Chia 0tien Woh (670406-12-5261),” jelas Rafizi.
kereta tersebut kebiasaannya dipandu oleh pemandu peribadi keluarga Nedim di antara kediaman beliau di Clearwater Residence, dan kedai miliknya di Bangsar Shopping Complex.
dalam keadaan Chia disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), kenyataan Nazri yang bermati-matian mempertahankan taikun balak itu pasti menimbulkan konflik kepentingan dalam skandal RM40 juta.
Chia adalah individu utama dalam skandal penyeludupan wang haram RM40 juta kepada Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dan ditahan Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) pada 2008 berhubung perkara itu.
Nazri sebelum ini berkata di Parlimen, Musa dibebaskan dari tuduhan rasuah selepas pihak berkuasa di Malaysia dan Hong Kong mendapati RM40 juta yang didakwa cuba diseludup Chia ke Malaysia bukan untuk Musa, sebaliknya untuk Umno Sabah.-MK/KD

Rabu, 31 Oktober 2012

Kelancangan Presiden MCA Chua Soi Lek macam lanchownya juga. Kepondanan Umno semacam diliwat Soi Lek

 Tindakan MCA terutama Presidennya Raja Porno Chua Soi Lek yang berulang kali telah menghina Islam selaku agama rasmi di dalam Perlembagaan Malaysia sangat melampau, kurang ajar biadap dan keterlaluan.
Penghinaan berulang kali yang dilontarkan oleh Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek terhadap Islam serta perundangannya bukan satu perkara baru.
Seminggu berlalu tempoh diberikan oleh Dewan Pemuda Pas kepada Soi lek hanya jadi bahan lawak jenaka. Chua Soi Lek memang lancang seperti 'lanchow'nya juga.
Sebagai seorang muslim, perasaan marah, kesal, pilu dan juga kecewa apabila Hukum Syariah iaitu Hukum Hudud yang telah dinyatakan secara jelas dan terperinci di dalam al-Quran telah dihina sedemikian rupa. Bahkan yang lebih menyentuh naluri kita apabila dihina oleh pemimpin seperti Chua Soi Lek yang memang diketahui umum keburukan akhlak dan peribadinya.
Adalah menjadi tanggung jawab kita untuk membela agama Islam ini bahkan kita akan ditanya diakhirat nanti apakah tindakan yang telah kita buat untuk membela agama Islam yang dihina oleh musuh-musuh Allah dan perkara ini merupakan satu bentuk jihad yang mesti kita perjuangkan demi agama Islam yang tercinta ini.  sejauh manakah tindakan kita semua pada hari ini. 

Pemuda UMNO bantah AES Khairy kata sistem itu banyak masaalah dan menyusahkan


Pemuda Umno menggesa kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) ekoran pelbagai rungutan mengenai sistem tersebut.
Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata pihaknya mengenal past banyak kelemahan terhadap sistem berkenaan walaupun ianya bertujuan mengurangkan kadar kemalangan maut.
“Harap jemaah menteri yang akan bermesyuarat pada minggu ini dapat membincangkan mengenai isu ini dan keluarkan satu keputusan,” katanya.

Malay Merdeka: Projek ini khairy tak dapat bahagian...kalau tak .....

Selasa, 30 Oktober 2012

Berita RTM catat rating tertinggi paling ramai

Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Kamaruddin Siaraf berkata,"Selera penonton berbeza dari semasa ke semasa jadi persembahan perlulah kreatif. Apa yang penting adalah audien, kalau tidak ditonton, ia tiada maknanya," menjelaskan mengenai teguran beliau terhadap siaran berita Radio Televisyen Malaysia (RTM), Kamaruddin berkata penyiaran berita perlu lebih kreatif untuk menarik minat penonton sekali gus membolehkan mesej berjaya disampaikan kepada mereka.- Bernama


Malay Merdeka: Akhirnya mereka sedar tiada penonton mengikuti siaran berita lapok RTM. Rating paling tinggi tiada penonton. selain berita propaganda paling dahsyat..kualiti persembahan seperti dizaman mula merdeka.....hambar dan sakit mata menonton....berita RTM hanya sesuai ditonton untuk orang kampong dan pendalaman



Sabtu, 27 Oktober 2012

Tukar tiub kuat seks? tidak percaya zikir Allah?


sila baca dan fahami apakah maksud yang tersirat oleh penulis blogTukar tiub
KOMENTAR TUKAR TIUB
kita juga wajib akui:
bukan semua anak muda dapat menundukkan 
zakar yang keras dengan zikir
justeru:
untuk menapikan  benih bertemu telor
untuk menidak perjalanan benih ke telor
untuk menapikan si dara  dari bunting mengandung
maka jawabnya pada ketika ini ialah kondom

sebelum kita semua bermoral tinggi
sebelum kita semua memiliki kesedaran hakiki
sebelum kita mengakui bahawa hanya kita memiliki ajaran benar
maka wajiblah kita akui bahawa ketika muda
lejangan berahi seksual itu ampuh meronta ronta

Rabu, 24 Oktober 2012

perjanjian syaitan

Umno BN sebenarnya bukan sahaja gagal mendidik parti komponen Barisan Nasional untuk menghormati Islam sebagai agama rasmi, bahkan mereka adalah sebab dan alasan sebenar di sebalik penghinaan dan penolakan masyarakat Malaysia terhadap Islam dan syariatnya.Sikap berdiam diri para pemimpin Umno BN terhadap kenyataan biadab  Chua Soi Lek.
Chua Soi Lek kafir lahanat Presiden dan Raja Porno BN mengatakan  daripada 11 buah negara yang melaksanakan hudud, lapan buah dikatakan negara paling korup dan negara-negara itu juga dikenali sebagai tidak stabil dan tidak selamat.
Chua begitu terdesak cuba meyakinkan dirinya dan rakyat Malaysia bahawa DAP memperjuangkan hudud PAS sehingga ke tahap berhujah bahawa hudud akan “mengurangkan korupsi” di Malaysia dan menjadikan Pilihan Raya Umum ke-13 sebagai pungutan suara bagi “hudud ala PAS”.

Kenyataan Chua Soi Lek sebenarnya terlalu biadab, melampau dan sama sekali tidak menghormati sensitiviti umat Islam di Malaysia.
 Kepala hotak Chua kaki seks ini yang tidak pernah terfikir mengapa sejak 17 tahun lalu (terutama 3 ½ tahun kebelakangan ini ketika Najib menjadi Perdana Menteri) Malaysia telah menjadi semakin korup, tewas kepada enam negara Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) dalam Indeks Persepsi Rasuah (CPI) Transparency International (TI) bagi 2011 sedangkan enam belas tahun lalu, Malaysia mendahului semua negara-negara OIC dalam CPI TI 1996 dari segi pembangunan, kedaulatan hukum dan ketelusan?


Pada tahun 1996, Malaysia berada di kedudukan No.26 daripada 54 negara dengan skor 5.32 – mengatasi Jordan (No.30 – skor 4.89), Turki (No. 33 – Skor 3.54) dan Mesir (No. 41-  2.84).

Enam belas tahun kemudian, di dalam CPI TI 2011, Malaysia merundum ke kedudukan 60 dengan skor terendah 4.3 – tewas kepada enam negara OIC dan hanya satu kedudukan mengatasi Turki, seperti yang digambarkan di bawah:

Qatar – No. 22 (kedudukan)  7.2 (skor)
UAE   - 28                              (6.8)
Bahrain- 46                           (5.1)
Oman -  50                            (4.8)
Kuwait – 54                           (4.6)
Jordan – 56                           (4.5)
Arab Saudi – 57                   (4.4)
Malaysia – 60                       (4.3)
Turki  -   61                            (4.2)

Chua juga paling mengejutkan ketika Persidangan MCA, tetapi tindakan beliau mempertahankan Timbalan Menteri Wanita MCA yang mendakwa PAS membenarkan wanita bukan Islam yang tidak menuruti kod pemakaian Islam dirogol.Pemimpin UMNO, terutamanya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang merasmikan Mesyuarat Agung MCA, tidak percaya dengan pembohongan dan penipuan MCA antaranya fitnah ke atas PAS dan Islam membenarkan bukan Islam dirogol. 
Umno BN sebenarnya tidak pernah serius memperjuangkan Islam, sekalipun untuk meletakkannya pada kedudukan agama rasmi Malaysia.
Adalah jelas MCA dan UMNO telah mengadakan “perjanjian syaitan” supaya masing-masing menyebarkan pembohongan dan penipuan untuk menakut-nakutkan pengundi Cina dan Melayu, kerana mereka menyimpulkan bahawa politik kebencian sedemikian adalah satu-satunya cara untuk melindungi dan memelihara kuasa UMNO/BN pada PRU13.
Tindakan menghina Islam oleh MCA juga menampakkan bahawa Umno semakin lemah, khususnya dalam membela nasib umat Islam dan bangsa Melayu.
 UMNO/MCA menghasilkan politik paling jahat dalam sejarah negara, yang langsung tidak mempedulikan kebenaran dan keadilan, dalam keterdesakan politik UMNO/BN untuk kekal berkuasa pada PRU13.

Tidak hairanlah mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir baru-baru ini membuat kenyataan – “Lebih baik syaitan yang dikenali berbanding malaikat yang tidak dikenali.”
“Menentang Islam, bermakna menentang Allah. Menghina Islam, bermakna menghina Allah,” 

Selasa, 16 Oktober 2012

merah padam muka PM Najib dimalukan murid sekolah rendah

Apabila ditanya oleh budak sekolah rendah bolehkah Dato Seri memberikan contoh Najis Mughalazah? Najib Razak terpinga-pinga dan cuba mendapatkan bantuan daripada Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di sebelahnya.

Malangnya Muhyiddin Yassin juga tidak dapat menjawab. Akhirnya salah seorang pelajar sekolah rendah itu terpaksa mencadangkan jawapan babi bagi membantu Najib menjawab soalan tersebut.



Budak sekolah rendah pun terkejut, Najib tak tahu contoh najis Mughalazah 

Ahad, 14 Oktober 2012

Lebih ramai isytihar keluar BN di Sabah


Terbaru, Tokoh koporat Sabah, Datuk Dr Richard Sakian Gunting mengisytihar keluar BN dan menyertai Angkatan Perubahan Sabah (APS).
Selain Richard, empat pemimpin BN termasuk bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) turut sama meninggalkan parti pemerintah itu dengan membawa ribuan penyokong dan ahli Umno dan PBS. Pengumuman dibuat depan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan disaksikan ribuan rakyat di Jalan Assam, Lahad Datu.
Richard dari keturunan Murut itu pernah menjadi Ahli Lembaga Pengarah di Lembaga Koko Malaysia, Universiti Malaysia Sabah (UMS), Institut Pembangunan Sabah dan Ahli Majlis Perbandaran Nabawan.
Beliau kini Pengurus Besar Koperasi Pembangunan Desa, sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC).
Bekas Adun Lahad Datu, Mohamadin Ketapi, juga bekas Ketua PBS Bahagian Silam dan pembantu Menteri Luar Bandar Sabah, Mohamadin Ketapi, juga keluar BN.
Turut sama, bekas Pengerusi Tetap Umno Bahagian Silam, Datu Halun Datu Abdul Karim; Ketua Umno Cawangan Sri Dewi Lahad Datu, Onga Langadai dan bekas Ketua PBS Tunku, Bolongan Panasi.

Sementara itu seramai 100 ahli Parti Bersatu Sabah (PBS) mengisytihar keluar parti dan menyertai KEADILAN, semalam.
Borang penyertaan mereka diserah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sempena siri jelajah ke Keningau, Sabah.
Menariknya, ia berlaku dalam Parlimen Keniangau yang diwakili Presiden PBS, Datuk Seri Pairin Kitingan.
Kira-kira 2,500 rakyat hadir pada majlis di Restoran Pelancongan Pedalaman di Batu 2, Keningau yang disertai pimpinan Pakatan Rakyat.KD

Khamis, 11 Oktober 2012

Apartment Anggerik Indah seksyen 16, Shah Alam berhantu.


Apartment Anggerik Indah di Seksyen 16 Shah Alam dipercayai dikuasai oleh seekor hantu.
Hantu ini sangat berkuasa hingga mempengaruhi dan menyumbat mulut pengerusi dan JKK persatuan penduduk. Hantu tersebut mempunyai  besar kepala dan botak menguruskan hal ehwal keselamatan dan pengurusan bangunan.
Hantu ini mampu membutakan  penghuni apartment tersebut. Malahan boleh mengaburi mata MBSA.
Hantu ini juga pemilik yang mengendalikan pusat cucian kereta haram dilot parkir apartment tersebut. Dipercayai mengusai sekurang-kurangnya 4 lot parkir disitu.
Ramai penduduk tidak berpuashati atas sikap sombong dan bongkak hantu pelesit tersebut dan bagaimana boleh dia mengadakan pusat cucian haram itu dalam kawasan apartment terbabit sedangkan masaalah parking amat meruncing bagi penghuni apartment . MBSA pula seperti pandang sebelah mata.... ada kautim ka?
Hantu pelesit ini juga dikhabarkan gemar mengepow penduduk dengan mengunci kenderaan dan bayaran rm 50 sebagai penyelesaian. beberapa kejadian mengunci kenderaan penghuni dilaporkan berlaku dan menyebabkan beberapa pergeseran dan salah faham. Hantu pelesit ini juga baru hanya setahun bekerja disitu dan mempunyai kuasa ajaib yang maksimum seolah-olah apartment tersebut bapak diapunya  iaitu Jin Ifrit.sehingga dia dikatakan mempunyai kuasa untuk menghalau penghuni/pemilik  disitu.
Beberapa penduduk dan pemilik premis  di apartment tersebut melahirkan rasa meluat dan menyampah yang amat sangat cuma malas nak cakap.
Hantu ini mudah dikenali berkepala botak kurus tinggi...bercakap berlagak seolah Ketua polis Hindustan.
Hantu ini juga diyakini mempunyai puak-puak jin.

Rabu, 10 Oktober 2012

Tabung Warisan anak selangor (TAWAS) betul ke tipu? ramai merungut tak dapat lagi!...

Tabung Warisan Anak Selangor(TAWAS)Kerajaan Selangor diharap tidak memperdayakan rakyat selangor. Banyak rungutan terhadap tabung anak warisan selangor atau TAWAS yang masih tidak sempurna. Ramai yang telah menerima kad pengesahan TAWAS namun tidak lagi mendapat sijil simpanan dari bank yang dilantik (AMBANK). Ada antaranya yang menunggu sehingga lebih dua tahun. Semakan online mendapati permohonan sudah disahkan namun urusan pengeluaran sijil simpanan sentiasa dalam proses. Malahan semakan melalui pejabat tawas (YAWAS)juga mendapati tiada sebarang masaalah terhadap permohonan terbabit.
Status Sijil Simpanan Tetap Ambank:Belum Terima Simpanan
 
Makluman:
Permohonan anak Tuan/Puan telah dihantar ke AmBank untuk proses pembukaan Sijil Simpanan Tetap AmBank. Proses ini akan mengambil masa, tetapi Tuan/Puan masih boleh membuat semakan dengan YAWAS atau membuat semakan terus secara ‘online’.
* Sila hubungi 03-55218740/8741 untuk keterangan lanjut.
Proses begitu lama memakan tahun. Ini sangat menglirukan.
Adakan kerajaan selangor memilih bulu dalam pemberian tawas?
Pilihanraya semakin hampir..apa akan jadi dengan program tawas jika sekiranya PR kalah dalam PRU?


saya sudah menerima kad si manja TAWAS..bagaimana pula tentang sijil dari bank??hampir setahun saya tunggu...masih belum menerima nya lagi..kawan yang mendaftar selepas saya,sudah terima sijil dr bank..minta penjelasan...


as-salam tuan/en./pn..
Sy dh hntr borang..dn bila cek on-line status pmohonan telah lulus...tp kenapa masih x terima kad tawas...unt makluman pihak tuan, pmohonan sy hntr 2 borang sekali bsama anak jiran..tapi jiran dh terima kad dn tbaru dpt voucher...harap maklum, terima kasih.


Nak tanya,saya dah apply dr tahun 2010 lagi ,kad memang cepat dpt alhamdulillah,tapi sijil penerimaan dr bank sampai skarang pun blum lagi,check online dah byk kali ,telefon pun sudah, jawapan tetap sama,tunggu bank,adik saya pun dah dpt,voucher pun dpt...takde .ke alternative lain utk cepatkan proces dr bank..


a'kum asl sy daftar ank sy dh 2x...xdpt ape2 surat pun lg...semak melalui on9 pun xblh2...npe?ada mslh ke
Like ·