Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 7 Mac 2013

Cubaan meliwat Tian Chua


Penjelasan saya - Tian Chua



Sejak tanggal 1 Mac, pemimpin-pemimpin BN dan kerajaan telah melancarkan serangan bertubi-tubi terhadap saya. 

Blog dan cybertrooper pro-BN juga meyebarkan numbor telefon saya dan menghasut penyokong BN hantar mesej ancaman kepada saya.

Pada tanggal 4 Mac, Parti Umno telah hantar surat tuntutan kepada saya bahawa saya harus memohon maaf kepada Umno. 

Di sini saya tegaskan sekali lagi, saya tidak pernah keluarkan apa-apa kenyataan yang menghina mana-mana pihak. Saya akan serah kepada mahkamah untuk membersihkan nama saya.

Tuduhan bahawa saya telah menghina Pasukan Keselamatan adalah fitnah dan pembohongan jahat oleh pemimpin-pemimpin BN. 

Saya ingin ulangi pendirian saya bahawa saya menghormati perana Pasukan Keselamatan dan jasa mereka dalam tugasan mempertahankan negara. 
Saya juga bersimpati dengan anggota-anggota keselamatan yang berkorban atau menjalankan tanggungjawab dalam keadaan yang sangat mencabar.

Di sini saya ingin buat kali terakhir untuk menjelaskan kenyataan yang telah diwara-warakan oleh pemimpin-pemimpin BN dari perdana menteri ke bekas Ketua Polis Negara yang mendakwa saya menghina anggota keselamatan.

Saya ingin terangkan kontek kenyataan saya dalam KeadilanDaily.com:

Saya dihubungi wartawan untuk komen tentang pecerobohan di Lahad Datu pada pagi 1 Mac ketika ada berita antarabangsa melaporkan ada tembakan berlaku. 

Saya secara jelas menyatakan perkara ini belum ada kesahihan dan ada media black-out di Malaysia.

Perenggan yang kemudian, sesiapa pembaca celik sudah tentu faham ia dinyatakan dalam kontek ada usaha setengah-tengah pemimpin BN dan blogger cuba kaitkan pihak pembangkang dalam pencerobohan Lahad Datu. 

Ia mesti dibaca bersama banyak artikel-artikel sebelum ini yang mendakwa saya dikirim oleh DS Anwar ke Manila untuk berunding dengan MNLF. 

Juga ada dakwaan Anwar mendalangi peristiwa Lahad Datu. Segala ini telah disifatkan sebagai sandiwara oleh ramai pemimpin-pemimpin yang lain.

Perkara ini dirumitkan lagi bila ada blogger Umno termasuk Papagomo dan lain-lain rekakan berita bahawa saya berucap di Puchong menyifatkan pengorbanan anggota keselamatan dengan ayat "Komando Mati Katak". 

Ini fitnah yang keterlaluan dan telah membawa ancaman terhadap keselamatan peribadi saya. Saya menasihatkan semua blogger yang menyiarkan berita palsu ini untuk berhenti dalam 24 jam, dan saya akan hantar surat saman kepada sesiapa yang meneruskan sebaran berita palsu ini.

Saya amat kesal terhadap pemimpin-pemimpin BN dan juga media yang dikuasai mereka memular-belitkan kenyataan saya sehingga menghasut kebencian orang ramai yang tidak ketahui kebenaran. Ini adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab dan bermotif politik.

Dalam keadaan negara kita menghadap ancaman anasir-anasir ganas, keseluruhan rakyat Malaysia sepatutnya berdiri teguh memberi sokong penuh kepada Pasukan Keselamatan kita. 

Malangnya, kerajaan tidak terhenti-henti menyerang politik lawan. Sepatutnya ahli-ahli politik harus menunjukkan rasional dan kematangan untuk membina kesepakatan menghadapi krisis negara.

Saya harap episod tuduh-menuduh ini boleh dihentikan serta-merta. Kepada anggota keselamatan yang mengorbankan nyawa dan kesejahteraan diri, saya sampaikan penghormatan tertinggi dan harap adu-domba politik di antara kerajaan dan pembangkang tidak melemahkan semangat. Teruskan perjuangan, rakyat Malaysia menyanjungi kamu semua.

TIAN CHUA

Kuliah Lahad Datu mengenal perang gerila oleh Tukar Tiub


semiotik ialah memahami makna dan tanda imej
dalam ilmu semiotik imej juga memiliki nahu
saperti satu karangan
saperti surat kiriman
imej atau gambar juga memiliki nahu
nahu yang boleh dibaca
boleh dirungkai 
untuk melahirkan  tanda makna 

dalam kata yang senang
imej yang bisu dan kaku itu
boleh bercakap mengeluarkan suara
untuk kita semua fahami

APA ITU PROPAGANDA
propaganda ialah menjual satu jalur pandangan
kepada orang ramai
propaganda mengharapkan jalur pandangan ini
akan diterima pakai

IMEJ SATU

MEMAHAMI IMEJ SATU
lihat keseluruhan apa yang wujud dalam bingkai ini
jangan hanya melihat apa yang besar
atau yang yang jelas tertera
lihat dan amati seluruh bingkai

imej utama ialah tertangkapnya 2 orang  gerila suluk

perhatikan betul betul
ada  11 orang pihak keselamatan
dalam bingkai ini
dan hanya ada dua orang gerila sulu

ini maknanya  pihak keselamatan lebih ramai

lihat pula senjata pihak keselamatan
lengkap dengan senapang jenis  m16
buatan amerika
dipinggang soldadu  terikat pula peluru
nisbah nya pihak keselamatan lebih gagah
lebih hebat
lebih gah


ini ditujukan untuk mak cik dan pak cik felda
dengan harapan mereka akan melihat imej soldadu ini
sebagai imej najib razak
najib yang hebat

dan bukan najib sebagai jantan takut bini

ini kerana yang  beri arahan kepada soldadu ini
ialah sepupu najib
najib  menumpang glamour

perhatikan pula  gerila suluk
ini lah pertama kalinya dalam dunia ini
gerila memakai baju puteh
inilah pertama kalinya dalam dunia ini
malah dalam alam maya ini
gerila memaki selipar jepun
ketika bergerila

ini memang hebat
gerila berselipar jepun!

muka sang gerila di padamkan
ini untuk menjaga air muka sang gerila

kenapa muka dipadamkan?
mungkin si gerila  masih memiliki hutang pada along
takut-takut sang along ternampak muka gerila ini
maka akan menyerbu minta hutang
atau mana tahu kalau kalau tarantino ternampak imej gerila ini
maka ianya akan datang untuk mengambil gerila ini
untuk berlakon dalam filem pernag terbarunya : full mental jungket

baju puteh yang dipakai ini bertujuan
untuk mengamalkan apa yang dikatakan
oleh mao tse tung : gerila wajib macam ikan dalam air
ikan ialah gerila
air ialah rakyat
maka gerila suluk ini 
wajib dilihat  sama saperti rakyat sabah

pakai baju puteh
pakai selipar
dan tak ada senjata
mao tse tung tidak terpernah terfikir pekara ini

bagaimana gerila suluk ini menyerang
tidak pula diketahui
apa senjata yang dipakai
juga tidak diketahui

mungkin dalam selipar jepun ini
tersimpan senjata yang maha hebat


IMEJ DUA

IMEJ KLASIK PERANG LAHAD DATU
ini akan dinobatkan sebagai imej klasik
untuk dijadikan imej rujukan
tentang perang sulu
atau perang lahad datu
atau sandiwara al-lahad datu

imej klasik ini akan dikenang sampai bila bila
saperti imej anak perempuan bogel
dalam perang vietnam

dalam imej ini tidak ada muka yang kelihatan
semuanya membelakangi juru kamera
kelihatan jelas perkataan POLIS
ertinya piak berkuasa telah sampai

senjata tidak kelihatan
tetapi cukup untuk kita yang melihat
bahawa si gerila telah ditangkap
dihadapannya  kamarad gerila ini juga tertangkap
walau pun tidak jelas


perhatikan betul betul
di hadapan subjek induk ialah
dua buah motosikal
sebuah van puteh
dan pokok pokok  sawit
ini bermakna tangkapan beralaku  dalam kampong

kemungkinan dua motosikal ini milik gerila
jika ini betul bermakna
gerila suluk ini bukan sahaja datang bersampan
mereka juga datang dengan motosikal

ini satu taktik gerila yang baru
datang bermotosikal
mungkin menyamar sebagai mat rempit
mungkin


menggunakan motosikal ini
memperlihatkan satu kemajuan
dalam hal penaklukan
pada 8 disember 1941  jepun mendarat di kota baru
kemudian turun ke selatan tanah melayu

jepun hanya menggunakan basikal dan berjalan kaki

gerila sulu lebih hebat  dari soldadu jepun
jepun naik basikal
gerila sulu naik motor
dan munkin naik van

hebat - memang hebat

perhatikan di sebelah kiri
ada papan tanda
tetapi kita TIDAK dapat melihat
apa yang tertera:
apakah ini tanda sekolah
apakah ini tanda balai raya
atau ini tanda: undilah dacing

waspada!
imej ini menjadi klasik
bukan kerana motor
bukan kerana van
bukan keranapapan tanda

tetapi  kerana:
logo baju puteh yang dipakai oleh gerila ini


uniform gerila ini
dengan bangganya menayangkan
imej jantan bersongkok?

mungkinkah ini imej tian chua
kerana yb china ini juga sering bersongkok
mungkinkah ini imwej  yb teng
yang bersongkok kerana yb teng ialah
speaker dewan undangan selangorn yang sering memakai songkok

tak mungkin ini imej elizebeth wong
kerana dia perempuan

juga ini bukan imej che
bukan imej mat indra
bukan imej mat sabu
bukan imej tok guru
bukan imej anwar ibrahim

justeru imej siapa ini?

untuk mengetahu imej siapa ini
maka kita wajib membesarkan imej tersebut
tidak cukup dengan kanta
kita juga wajib mengetahui
maklumat diluar teks


pertempuaran hebat ini berlaku di semporna
ini kawasan yang di menangi
oleh united malays national organisation

siapa YB SEMPORNA?

presto!
jawabnya ialah shafie afdal

terbonggeng lah
kantoi mantoi
yerbukti gerila ini ialah penyokong kuat
shafie afdal

siapa sahfie afdal?
sosok ini ialah naib presiden united malays national organisation

apa pasal pakai baju shafie afdal

jawabnya cukup senang
gerila ini adalah pelakon tambahan
dalam sandiwara al-lahad datu
gerila-gerila ini adalah gerila upahan
di upah oleh united malays national organisation


KENAPA  INI BERLAKU
cukup senang untuk faham
rakyat sabah telah muak dengan united malays national organisation
rakyat sabah berkata: ini kali laaaaah
mereka akan menghumbankan parti ketuanan melayu ini
dalam pru  yang tak lama lagi akan berjalan

maka satu sandiwara  wajib dipentaskan
untuk menakut nakutkan rakyat sabah
untuk menaikan semangat nasionalisma melayu
untuk dilihatkan najib bukan takut bini
untuk memadamkan kes siasatan kad pengenalan segera
untuk memadamkan cerita bala
untuk memadamklan cerita deepak

sayangnya pengarah sandiwara ini kurang bijak
penjaga  pakaian tidak hati hati
prop master kureng hati hati
muka shafie afdal telah membuktikan kepada dunia
bahawa ini semua adalah sandiwara


IMEJ KLASIK PERANG VIETNAM

MINYAK RON 97 NAIK rm 2.90 DLM DIAM MLM TADI

Berkuatkuasa tengah malam tadi, 7 Mac 2013, harga RON97 di naikan kepada RM2.90 seliter. Naik 20sen.....


MAYAT YANG JADI 
TANDA TANYA
Perhatikan mayat sudah mula mengembong. Itu ialah mayat mereka yang mati beberapa hari lalu akibat pertempuran. Mayat oleh pengeboman mestilah ada ciri2 boooooom..  Mcm ni punya lubang, mkn masa jugak nak korek....tepi jalan? Kompius aku. Lojik tak bila masa penceroboh gali lubang sedang polis malaysia kepung dan ada kah penceroboh bwa cangkul dan pengali???.pembohong la tk masuk akal langsun.aku bekas tentera la", kata kenyataan komentar panas di laman facebook yang diperolehi.

Sumber Artikel: http://pahangdaily.blogspot.com/2013/03/panas-gambar-mangsa-serangan-sulu-di.html#ixzz2Mp6sJxJD

Ubat mati pucuk ditemui...oercuma!