Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Selasa, 14 Oktober 2014

Mana Hj Hadi semasa Najib bentang bajet di Parlimen. Hadi Ponteng


Semasa dalam pembentangan bajet 2015 pada hari jumaat lepas. Presiden PAS, TG. Hadi Awang tak hadir ke persidangan parlimen. 
Tempat duduk Hadi Awang. Kiri kanan diapit oleh PKR dan DAP.
Dia tidak hadir terus hingga kehari ini.
Hj Hadi makan gaji buta .-aw

Isnin, 13 Oktober 2014

oh Azizah - lagu duet saari dan Hasnul terlajk laris

Saari Sungib OfficialDua Adun PAS iaitu YB Saari Sungip dan YB Hasnul yang telah menyokong DS Wan Azizah sebagai MB Selangor telah dikenakan tindakan tatatertib iaitu digantung keahlian selama setahun. 
Baru PAS faham bahawa adalah menjadi satu kesalahan seseorang ahli itu tidak patuh kepada parti,  Sebelum ini, Presiden PAS selalu sebut pemecatan TS Khalid Ibrahim, mantan MB Selangor dari PKR adalah sesuatu yang zalim dan tidak Syarie kerana TSKI tidak disabitkan dengan mahkamah atau salah laku seperti rasuah mahupun penyelewengan.
Kini, dua Adun berkenaan tiada parti sehingga berakhirnya tempuh penggantungan.

Jumaat, 19 September 2014

muktamar pas dicemari bacaan doa sesat ...


Nauzubillahi Min Zalik.. Hari Jumaat yg dirahmati ni, Allah telah tunjukkan sesuatu untuk kita semua lihat dan fikirkan kewajarannya mengikut hukum syarak dan nas nas sahih..
SukaSuka ·  ·  · 511

Pakaiannya sunnah, tapi sayangnya perangai pulak punah... Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaahh!!! Dia ingat dia pakai mcm Ulama' tu org tak berani sanggah... Silap besar la.. Depan budak2 bodoh boleh la wala'.. Dah macam geng lembUMNO EP tengok, main rampas mikrofon. Perwakilan pulak mempergunakan doa utk jahanamkan jemaah sendiri, ajak berhujah lari pulak..

barang siapa tidak berpuas hati atau mahu dapatkan penjelasan mengenai DOA KUTOK MENGUTOK SESAMA JEMAAH PAS sila Dail No Azhar Yaakob @ Azhari Ariffin 012 - 399 8496 (H/P).. Korang jangan maki plak.. Mohon bahas atau tanya elok-elok, jangan kasar, kang dia doa laknat korang, Ep tak tanggung! Kahkahkah
NENGOK ketayap atas merah ni tau dah, aliran sekolah pondok saamah 2juta..
SukaSuka ·  ·  · 48308

PERWAKILAN DIHALAU KELUAR DEWAN
SukaSuka ·  ·  · 83182

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat telah menambah 2 gambar baru.
Penafian dihalau keluar dewan.
Jawatankuasa Muktamar PAS menafikan seorang perwakilan, Ridzwan Abu Bakar dihalau keluar dewan.
Sebaliknya dia diberi peluang mengadakan sidang akhbar dan ditemuramah oleh wartawan di dalam dewan Muktamar.
Tindakan Ridzwan bercakap tanpa kebenaran Pengerusi Tetap Muktamar boleh mengganggu perjalanan muktamar dan mengambil masa perwakilan lain yang sepatutnya berucap bagi mengulas ucapan dasar Presiden.
SukaSuka ·  ·  · 348

Haron Din dikejar Hantu







BicaRA TOK GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
BICARA TOK GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

" Anwar Ibrahim ni , orang yang mempunyai kelayakan menjadi perdana menteri , dan dia ni , bekas menteri kewangan , dia tahu selok belok , dia mempunyai pelajaran , dia dikenali antarabangsa , memang layak dia jadi perdana menteri...tiba-tiba orang taknak beri dia jadi perdana menteri , macam-macam ikhtiar , macam-macam sekatan dibuat .. Allah Taala akan jahanamkan orang jahat ni , InsyaAllah " - Nik Aziz
Anwar Ibrahim ni , orang yang mempunyai kelayakan menjadi perdana menteri , dan dia ni , bekas menteri kewangan , dia tahu selok belok , dia mempunyai pelajaran , dia dikenali antarabangsa , memang layak dia jadi perdana menteri...tiba-tiba orang taknak beri dia jadi perdana menteri , macam-macam ikhtiar , macam-macam sekatan dibuat .. Allah Taala akan jahanamkan orang jahat ni , InsyaAllah " - Nik Aziz
Misi bee end berjaya..pakatan. sudah mula goyah
Geng ulama mudah kow tim...Berkopiah satu sandiwara
Tapi jiwa penuh busuk
Kalau kita perhati betul betul...Baru kita nampak
Manusia biasa lagi baik...Dari golongan berpelajaran
Dari golongan cendiakawan...Dari golongan politik tikus
Dari golongan ilmu dan wan...Semua pakat pakat jual
Semua pakat pakat beli...
Apa lagi mau jual ?
Semua sudah pun dijual beli
Jawatan pangkat kedudukan
Semua nak jadi free loading company
Negara ini sepatutnya aman damai
Sapa buat kacau
Sapa buat onar
Sapa memburuk.buruk
Sapa berbuih buih mulut
Macam diserang jet israel ?
Sandiwara berterusan
Hakikatnya cukong pasti untung
Politik dan tikus terus berkuasa
Kroni terus mendapat projek
Ketua bahagian terus dapat habuan
Inilah budaya malaysia boleh
Jangan cuba ubah
Status quo kena jaga


SukaSuka ·  ·  · 412521

HARON DIN: KAJI SEMULA KERJASAMA DALAM PAKATAN

Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din menyeru agar Dewan Ulama PAS meneliti sama ada kerjasama politik dalam Pakatan Rakyat perlu diteruskan demi mengelakkan fitnah ke atas pemimpin utama parti Islam itu.

Berucap dalam Muktamar Dewan Ulama hari ini, Haron berkata "setiap hari ada fitnah" yang dilemparkan kepada Majlis Syura Ulama, presiden PAS dan semua anggota PAS.



FACE BOOK



Bagi Tulang Besi, kenyataan Harun Din ini adalah petanda bongkak dan sombongnya "ulama" dalam PAS.
Sudah tau mereka melakukan khianat dan dengki, mahu pula berlagak seolah mereka berada di pihak yang benar.
Padahal berjuta rakyat Malaysia nampak betapa jahatnya pengkhinatan segolongan "ulama" dalam PAS.
Nasihat saya pada HArun Din, bangkai gajah takkan boleh ditutup dgn daun nyiru.
Di zaman IT dan Internet ini, pembohongan dan pengkhianatan ulama dlm PAS akan terus diingat dan dicemuh oleh jutaan manusia di Malaysia ini.
SukaSuka ·  ·  · 2074316

SukaSuka ·  ·  · 82295
SukaSuka ·  ·  · 1982


Tuang Presideng pernah berkata, apa yg dilakukan dibeberapa tempat (yg dituduh khianat) sebenarnya hanyalah semata mata untuk selamatkan Pakatan Rakyat khususnya PKR..