Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 24 April 2013

Selasa, 23 April 2013

tinggalkanlah umno ajak mat taib


Dua bekas pemimpin Umno yang menyertai PAS hari ini menyeru kepada semua pemimpin Umno yang menjadi calon bebas dan dipecat menyokong Pakatan Rakyat.

(Tan Sri Muhamad dan Tamrin menunjukkan kenyataan bersama mereka kepada media)

Tan Sri Muhamad Haji Mohd Taib dan Tamrin Tun Ghafar dalam sidang medianya hari ini berkata, masa depan sudah tidak ada dalam Umno.

"Dengan corak dan pendekatan politik yang ada, Umno sudah tertinggal di arus perubahan negara dan dunia," kata kenyataan bersama mereka.

Muhamad, bekas Menteri Besar Selangor mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS semalam.

Borang permohonan menjadi ahli PAS itu diserahkan kepada Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Ceramah pertama beliau di Dataran Kemerdekaan Shah Alam malam tadi disertai oleh kira-kira 10,000 orang.

Tamrin pula menyertai PAS tahun lalu. Beliau kini menjelajah seluruh negara bagi memujuk semua rakyat khasnya ahli Umno agar meninggal parti itu.

(Orang ramai yang memenuhi Dataran Kemerdekaan Shah Alam mendengar ucapan Tan Sri Muhamad malam tadi)

Mereka berdua hari ini menyeru "semua rakan-rakan yang masih berada dalam Umno, (datanglah) untuk bersama-sama kami membuat perubahan di negara kita yang tercinta ini."

Bagi mereka, tindakan 62 ahli dan pemimpin Umno yang bertindak bertanding sebagai calon bebas membuktikan perkara ini.

Umno pula telah mengumumkan pemecatan mereka sebagai ahli.

"Kami yakin tuan-tuan termasuk dalam golongan yang berani untuk berkata tidak kepada pucuk pimpinan Umno," kata mereka.

Atas nama winnable candidate  (calon boleh menang) semuanya dilakukan.

Yang tidak layak, yang bermasalah dan yang berkepentingan semuanya terpilih kerana kepentingan kumpulan dan pasukan, kata mereka.

"Sehubungan itu, kami dengan rendah hati menyeru semua ahli-ahli Umno khasnya 62 ahli dan pemimpin Umno yang bertanding atas tiket calon bebas, marilah kita berpadu tenaga.

"Kita bersama arus  perubahan untuk masa depan negara yang lebih baik," kata mereka berdua.

Mereka mengajak kesemua bekas pemimpin Umni itu agar "semua bersama memberikan undi kepada calon PAS dan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum kali ini."

Tamrin dalam sidang media itu pula memaklumkan, beberapa pemimpin tertinggi Umno menghubungi beliau bagi menyatakan keresahan mereka dengan apa yang berlaku dalam Umno sekarang.

Semalam Datuk Seri Rais Yatim turut melahirkan keresahan yang sama.

Rais seolah-olah menyalahkan Perdana Menteri sementara Datuk Seri Najib Razak dalam masalah yang timbul dalam pemilihan calon BN kali ini.

Rais, yang digugurkan daripada menjadi calon di pilihanraya umum ke 13 kali ini memberikan bayangan bahawa penentuan calon tidak dilakukan dengan sistematik dan mengikut lunas yang ditetapkan bagi memastikan mereka betul-betul layak untuk bertanding.

Calon Bebas Herman tino kekalahan awal bakal hilang wang pertaruhan

Penyanyi Hertman tino yang tidak tahu berpolitik itu mahu jadi ahli politik ternyata sudah kecundang diperingkat awal apabila isterinya tidak memberi sokongan.
Penyanyi Herman Tino sedih apabila keputusannya untuk bertanding di Parlimen Tanjung Karang atas tiket Bebas tidak mendapat restu serta ditentang oleh isterinya, Ketua Unit Penerbitan Radio, RTM, Noraini Ibnu.
Herman Tino atau nama sebenarnya Masrun Tamsi, 59, berkata, isterinya yang juga juruhebah di Klasik Nasional kecewa kerana dia mahu mencabar penyandang kerusi Parlimen berkenaan iaitu calon Barisan Nasional (BN) yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar.
"Saya sedih kerana isteri tidak menyokong keputusan saya untuk bertanding pada pilihan raya ini kerana dia tidak bersetuju saya menentang Noh Omar di Parlimen berkenaan," katanya ketika menghubungi mStar Online di sini pada Is

Khamis, 18 April 2013

DAP mungkin diharam

Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah menghantar surat kepada DAP memaklumkan bahawa ROS tidak mengiktiraf jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) DAP.

DAP mengadakan mesyuarat tergempar pada jam 3 petang ini untuk berdepan dengan kesan keputusan ROS itu, dan dijangka memanggil sidang akhbar selepas itu.

 ini merupakan satu tamparan hebat terhadap persediaan DAP untuk berdepan dengan pilihan raya umum 5 Mei ini.

DAP masih boleh mengemukakan calon seperti biasa pada hari penamaan calon tanpa mengira keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk menggantung jawatankuasa pusat parti itu.

NONEIni telah disahkan oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusoff.

"Tidak affect bolih bertanding," kata Abdul Aziz kepadaMalaysiakini 
dalam jawapannya melalui SMS.

ROS telah memaklumkan kepada DAP bahawa ia tidak mengiktiraf barisan baru jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu yang dipilih akhir tahun lalu ekoran kesilapan teknikal dalam penjadualan (tabulation) undi.

Berikutan itu, ROS telah mengarahkan jawatankuasa pusat parti itu dibekukan sehingga siasatan selesai.

Satu salinan surat ROS kepada DAP telah dihantar kepada SPR.

Selasa, 16 April 2013

Kenapa Mat Taib masuk PAS

Bekas naib presiden Umno Muhammad Muhammad Taib memutuskan menyertai PAS.

Bagaimanapun, beliau hanya akan diperkenalkan secara rasmi oleh parti Islam itu pada Isnin depan, dua hari selepas penamaan calon.

Ia bagi mengelakkan dakwaan beliau mengambil langkah itu demi dicalonkan dalam pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei ini.

Mantan MB selangor itu dipercayai jijik dan muak dengan kekotoran UMNO/BN yang berpolitik lucah dan tidak menggambarkan perjuangan sebenar orang melayu. Mat Taib yang sangat tegar dengan Umno sebelum ini ternyata telah tidak aktif bersama Umno sejak beberapa tahun kebelakangan.
Beliau ternyata begitu kecewa sejak selangor ditadbir oleh seorang lagi mantan MB Khir toyo. Secara diam beliau dilihat memberi sokongan terhadap kerajaan PR yang berjaya memerintah selangor.

Kita nantikan kenyataan terbuka Mat Taib pada hari pengumuman rasmi penyertaan beliau dalam PAS

Artis senja tagih simpati cari job


Kira-kira 10 orang artis veteran termasuklah Datuk Aziz Sattar, Datuk Mustafa Maarof, Norlia Ghani, Shira Iskandar, Aznah Hamid, Kismah Johar dan Hail Amir akan menyertai programZiarah Syukur Ke Kedah bagi membantu BN berkempen sempena Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
Ia akan bermula dari tarikh 23 hingga 27 April ini membabitkan daerah Kuala Nerang, Kulim, Alor Merah dan Pendang.
 Pelawak AR Badul berharap, tidak pihak mempertikaikan penglibatan 10 orang artis veteran yang akan berkempen bagi pihak Barisan Nasional (BN) di Kedah kerana usaha itu adalah tanggungjawab mereka yang ingin parti berkenaan kekal memerintah negara.
Malaymerdeka: Bahasa orang terengganu pelawak pelawok macam sama erti berbeza. 
Kesian artis-artis senja ni....meraih simpati...dah tak laku....

AR Badul - Minta maaf cik, lain kali aja lah, hari ni saya tak senang ...


Sabtu, 13 April 2013

mustafa ali rupenya aktor porno tu...

astafirullah...betul2 lah sengal yg bikin video porno mustafa ali tu..bodoh nak mampos! mustafa ali pas tu dah monopos! bukan mcm soi lek

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/149469_470242599714915_786016538_n.jpg

Jumaat, 5 April 2013

DS ANWAR IBRAHIM PEMIMPIN PALING BERKALIBER - umcedel


 80 peratus rakyat di negeri pantai barat tidak mempercayai kes-kes fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, menurut kaji selidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL).
Menurut Timbalan Pengarah UMCEDEL, Amer Saifude Ghazali, negeri terlibat adalah negeri di bawah pemerintahan BN – Perak, Negeri Sembilan dan Melaka, selain Selangor.
Beliau berkata, responden yang ditanya berkenaan fitnah terhadap Anwar, kebanyakan yang percaya hanya 20 peratus.
“80 peratus lagi tidak percaya langsung. Mereka (responden) anggap ini sebagai perkara yang sengaja diada-adakan,” katanya.
Amer berkata demikian ketika menjawab soalan peserta mengenai reputasi Anwar pada Seminar PRU 13 ‘Memperkasakan Demokrasi’ anjuran Pusat Pengajian Sejarah dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di Bilik Senat, Dewan Canselor, UKM, semalam.
Beliau selanjutnya hairan berkenaan dakwaan kononnya Ketua Umum KEADILAN itu tidak berkaliber, tidak berpengaruh dan zamannya berakhir.
“Saya hairan orang kata beliau tidak ada pengaruh, zaman beliau sudah berakhir, tidak berkaliber dan sebagainya, tapi mengapa serangan yang dilakukan kepada Anwar hampir setiap hari, dari satu kes ke satu kes.
“Tapi beliau (Anwar) tetap dapat memimpin. Perkara ini yang perlu diberi perhatian di sebalik serangan pelbagai pihak kepada beliau,” katanya dipetik Media Selangorku.

Khamis, 4 April 2013

Seniman, Karyawan jadi parti komponen BN


SENIMAN, KARYAWAN ikrar sokong BN

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/9592_10151343961131510_1655082323_n.jpghttp://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/67903_10151343965896510_1276264460_n.jpgGolongan artis berjanji untuk terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 sebagai membalas budi atas nikmat pembangunan serta insentif yang diberi kepada mereka. 

Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) Lt Kol (K) Rozaidi Abdul Jamil berkata Skim Insurans Seniman yang diluluskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi bukti betapa prihatinnya kerajaan terhadap kebajikan golongan ini dan perubahan ini meyakinkan 5,000 anggota Seniman untuk menyokong pemerintahan sedia ada.

"Tahun lepas saya telah meminta golongan artis mendaftar sebagai pemilih melalui kempen Jom Mengundi yang diadakan dengan kerjasama Suruhanjaya Pilihan Raya, selain itu Khidmat Pesanan Ringkas akan dihantar kepada mereka agar keluar mengundi apabila tiba masanya," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata artis adalah juga golongan yang popular di kalangan masyarakat dan boleh menyebarkan pengaruh dalam kempen menyokong kerajaan melalui persembahan seperti pertunjukan pentas, lakonan dan seni suara.

Rozaidi berkata beliau tidak akan melupakan jasa baik Najib yang memberi insentif sebanyak RM6 juta kepada persatuan Budayawan dan Seniman yang berdaftar secara sah melalui pembentangan Belanjawan 2013.

Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Freddie Fernandez pula berkata Karyawan tidak akan melupakan sumbangan Najib dalam membantu pertumbuhan industri seni kreatif sehingga mampu menembusi pasaran antarabangsa.

Beliau berkata sambutan di luar dugaan telah diterima ketika kebanyakan karya kreatif seperti filem dan muzik ditonjolkan di negara luar hingga mampu membawa pulangan RM500 juta pada tahun lepas untuk negara ini.

"Ini merupakan satu usaha kerajaan yang berterusan dalam pembangunan seni kreatif, saya akan mengingatkan 3,000 ahli untuk menyokong kerajaan BN dengan turun berkempen apabila diperlukan," katanya ketika dihubungi.

Penyanyi popular Zainal Abidin berkata beliau banyak menerima undangan persembahan pentas sepanjang tempoh kempen pilihan raya yang meliputi semua negeri.

Bernama

Isnin, 1 April 2013

Awas penyakit merbahaya sakit perut akibat membaca berita pening

Rakyat Malaysia hari ini menjadi bodoh tahap gaban apabila membaca entri terbaru blog Malaymerdeka. Satu penyakit  sangat merbahaya bakal menyerang indidu tanpa amaran apabila membca berita-berita 'pening'. Berita pening ini juga boleh dimaknakan berita pelik. Berita pelik ini juga sama maksud dengan berita sengal. Tak kiralah apa jua tafsiran para pembaca iannya tetap merbahaya menyebabkan sakit perut berterusan dan boleh membawa maut. 

Ceroboh Lahad Datu: Tujuh warga Filipina dan seorang anggota polis didakwa

1 April 2013
Sabah diceroboh
Sabah diceroboh
LAHAD DATU - Tujuh warga selatan Filipina hari ini didakwa di Mahkamah Majistret yang bersidang khas di Ibu Pejabat Polis Daerah Lahad Datu di sini atas pertuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong dan menjadi ahli kumpulan  pengganas.

Tiada pengakuan direkodkan daripada tujuh lelaki berumur lingkungan 20-an hingga 63 tahun itu ketika pertuduhan dibacakan di  hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Lahad Datu, Rajalingam a/l S.S.Maniam yang bersidang sebagai Majistret.

Pertuduhan asal dalam bahasa Melayu diterjemah ke dalam dua bahasa iaitu Bajau dan Suluk.
Lima tertuduh didakwa terhadap dua pertuduhan iaitu melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong mengikut Seksyen 121  Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati dan menjadi ahli kumpulan pengganas di bawah Seksyen 130KA kanun sama yang membawa hukuman penjara seumur hidup dan boleh didenda jika sabit kesalahan.

Seorang lagi tertuduh menghadapi empat pertuduhan mengikut Seksyen 121, 130KA dan Seksyen 130E iaitu merekrut orang  sebagai ahli kumpulan pengganas atau untuk menyertai perbuatan pengganas yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh didenda dan Seksyen 130K iaitu melindungi orang yang melakukan perbuatan pengganas yang membawa  hukuman penjara seumur hidup dan boleh didenda atau penjara maksimum 20 tahun dan boleh denda jika sabit kesalahan.

Seorang lagi tertuduh pula menghadapi satu pertuduhan mengikut Seksyen 130KA.

Pendakwaan diketuai Ketua Unit Pendakwaan Sabah Jamil Aripin dan Timbalan Pendakwa Raya Lahad Datu Shukor Abu Bakar.      mahkamah juga membenarkan permohonan pihak pendakwaan mengikut Seksyen 177A (2) Kanun Acara Jenayah bagi memindahkan kes itu ke Mahkamah Tinggi Tawau.
Bagaimanapun tiada tarikh ditetapkan untuk sebutan kes itu di Mahkamah Tinggi.
Sementara itu seorang anggota polis berpangkat Koperal juga didakwa di  tempat sama Jumaat lepas mengikut Seksyen 130M iaitu dengan sengaja meninggalkan daripada memberi maklumat mengenai tindakan pengganas, yang membawa hukuman penjara  maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Ini menjadikan sehingga hari ini 16 orang didakwa di mahkamah. Pada 20 Mac lepas, lapan warga Filipina didakwa di tempat  sama mengikut Seksyen 121 dan Seksyen 130KA dan sehari selepas itu kes berkenaan disebut di Mahkamah Tinggi Tawau.

Kes itu akan disebut semula di Mahkamah Tinggi 12 April ini bagi mengetahui perkembangan perbincangan Peguam Negara  dengan Persatuan Undang-Undang Sabah, Majlis Peguam dan kerajaan Filipina berhubung khidmat guaman yang akan diberikan kepada tertuduh. - Bernama