Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 16 Ogos 2012

Nasruddin ingatkan Nasharudin jangan jadi Hassan Ali

Nasrudin Hassan
"Saya menggesa supaya Ustaz Nasharudin datang berbincang dengan pimpinan parti jika ada perkara yang beliau tidak puas hati.
"Saya tidak nampak Ustaz Nasharudin tidak memahami konsep Amal Jamaei atau lainnya yang berkait dengan disiplin perjuangan dan juga berjamaah.

"Ustaz Nasharudin sewajarnya insaf bahawa beliau yang memerlukan perjuangan Islam ini bukan sebaliknya.

"Bukan mengambil tindakan seperti apa yang telah dilakukan oleh Datuk Hasan Ali sebelum ini. Menyerang dan mempertikai keputusan parti di media pihak lawan," kata Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan menggesa Ahli Parlimen Bachok, Nasharudin Mat Isa  dipetik Harakahdaily hari ini.


Malay Merdeka: Nasharudin Mat Isa berkecamuk, celaru, serabut dan hilang pertimbangan fikiran sebenarnya...dia tak serasi dengan Mat Sabu sebagaimana dia dengan Allahyarham fadzil Noor. 
Nasharuddin kehilangan Hassan Ali yang bersekongkol dengan nya untuk tubuh kerajaan padu-padu dengan Umno. 
Jiwa Nasha masih tetap UG yang masih cuba cari pengaruh...Nasha juga kepingin jadi PM atau sekurang-kurangnya TPM atau paling busuk di JPM....
Nasharuding sudah tak mahu berunding-runding...dia hanya mahu runding dengan Umno sahaja agar boleh makan serunding lembu...atau udang...
Dia juga tahu warga Bachok dah meluat dan menyampah dengannya. Khabarnya dia dah lama tak jengok rakyat bachok hampir 3 tahun..kawasan yang diwakilinya....sejak kehilangan jawatan Timbalan presiden PAS...
Dengarnya warga Bachok sudah menolak beliau untuk jadi wakil rakyatnya... dan ada cerita beliau kemungkinan tidak tercalon untuk jadi wakil rakyat atau ahli parlimen lagi kerana kalangan sudah hilang percaya atas sikapnya yang bermuka-muka dan condong kepada Hassan Ali dan masih berahi dengan kerajaan padu-padu dengan Umno.
Tidak pelik kalau dia ikut jejak Hassan Ali...
Tanda-tanda pemimpin pembangkang yang akan membelot ialah selalu mendapat ruang atau diberi liputan lebih-lebih oleh TV3 dan Utusan meloyakan....
Nasharuddin sebenarnya hanya menunggu masa yang sesuai untuk menjahamkan dan memecahbelahkan PAS dari dalam sepertimana Hassan Ali...
Nasharuddin Mat Isalah yang sebenarnya parasit yang dimaksudkan oleh Hassan Ali tu....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan