Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 16 Ogos 2012

Filem Tanda Putera: Rusdi Ramli pelakon perasan dan kecur

Tanda Putera bukan filem politik
"Saya langsung tidak membaca mana-mana blog atau membuka Facebook membaca kata cacian dan makian yang dilemparkan oleh pihak yang saya rasa tidak matang lantas mengkritik filem ini tanpa menontonnya terlebih dulu," kata  Rusdi Ramli yang membawa watak sebagai Tun Abdul Razak.
Filem yang dibintanginya itu tidak menceritakan perihal politik, sebaliknya mengetengahkan tema kenegaraan serta sejarah negara pada masa lampau katanya lagi dipetik oleh Sinar Harian.
"Sampai satu tahap saya digelar anjing kerajaan dan jentera propaganda kerajaan. Apa semua ini? Kami hanya berlakon serta penerbit dan pengarah hanya 'film maker'.

Malay Merdeka: tak tahulah nak cakap apa sengal dan bangang jenis apa si rusdi ramli anak norlia ghani nie..Dia ni memang pelawak...Dia tak tahu apa yang dia cakap...dia lakon  pegang watak sebagai ahli politik (watak tun razak). Filem ini kisah ahli politik yang berpolitik. Ini bukan filem seram 'waris'..waris jari hantu ke..sundal mlam ke...bengong budak nie.. berapa dapat bayaran?
pengarahnya buat filem berunsur politik supaya dapat dana dari kerajaan sempena nak pilihan raya..itu target dia..dia dapat promosi gila percuma bila ada kontroversi....memang dia film maker..untuk apa?  buat untung kan? ada orang nak rugike...? Filem dia tak pernah laku....filem tahap sampah..kalau untung pun ciput...Macamana sipengarah dapat datuk kalau tak membodek? Datuk beli? tak mungkin kan...dia pembuat filem merepek yang tak pernah laku....pecah punggung ada..nak terberak! mcm yusof haslam kalau setakat buka restoren boleh dapat datuk? mcm Jins Samsudin kalau tak kerana filem pasir salaknya yang meletup bagai buah salak tur boleh dapat tan sri?...
Nak bagi tau kat rusdi ramli ni janganlah membodohkan diri sangat...kalau filem tema kenegaraan tu yg hujungnya ada bunyi negara...negara... cthnya macamana tugu negera didirikan ...mcmana Muzium Negara direkacipta...masjid negara ke......perpustakaan negara ke...Dewan Negara ke...Bank Negara ke...Filem Negara ke...yg paling best Arkib Negara dimana filem ini akan diarkibkan...kah...kah..kah...
rusdi ramli ni kena berguru dengan namewee macamana nak buat lagu rap negaraku...kah..kah...kah...bengong!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan