Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Selasa, 12 April 2011

sarawak diambang merdeka

 


SAJAK TERAKHIR PEJUANG MELAYU SARAWAK.

ROSLI DHOBI (1933-1950)

Panggilan-Mu yang Suci

Wahai pemuda harapan bangsa
Segeralah bangun membuatkan jasa
Kebangunanmu menyedarkan Melayu bangsa
Kehalusan kemajuan aman sentosa

Wahai pemuda bercita suci
Kekalkan Sarawak negara kita yang asli
Meskipun bagaimana ancaman terjadi
Hendaklah sehidup semati

Mengibarkan bendera menggambarkan hati
Menunjukkan rupa bangsa dan negeri
Mengenangkan hak di tanah air sendiri

Wahai pemuda yang bersemangatkan gelisah
Insaflah pada perjuangan bangsa
Lambat-bangat ditakzir Allah
Bangsa dan tanah air tetap merdeka


KITA HALAU BRITISH KERANA PENJAJAH PUNGGAH HARTA NEGERI.

KITA HALAU BRITISH KERANA PENJAJAH ROMPAK TANAH RAKYAT.

KITA HALAU BRITISH KERANA PENJAJAH KAYA RAYA


TAPI ANAK NEGERI HIDUP MEREMPAT DAN MENDERITA !



KITA HALAU BN-TAIB MAHMUD KERANA PUNGGAH HARTA NEGERI

KITA HALAU BN-TAIB MAHMUD KERANA ROMPAK TANAH RAKYAT

KITA HALAU BN-TAIB MAHMUD KERANA PERASUAH KAYA-RAYA




MELAYU SARAWAK JANGAN JADI BUTA TULI.


SATU UNDI UNTUK BN ADALAH SATU UNDI KHIANAT !


KAMU KHIANAT PERJUANGAN MELAYU SARAWAK !!!!!!!!!!



MELAYU BANGSAT TAIB MAHMUD WAJIB DIHUMBAN !!!

INI LAH MELAYU BANGSAT YANG MENGHINA DAN MENINDAS MELAYU !



MELAYU SARAWAK WAJIB BERANI !

KATAKAN DENGAN TEGAS :

" UNDI PROTES PADA BN INI ADALAH UNTUK MENGHALAU BN-TAIB MAHMUD DARI TERUS MEROMPAK NEGERI INI !!! "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan