Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 2 Mei 2012

Tibai dulu baru minta maaf - Ketua Polis Negara minta maaf pada wartawan Malay mail

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar meminta maaf kepada jurugambar akhbar The Malay Mail, Muhammad Arif Kartono yang mendakwa dirinya dikasari polis ketika membuat liputan pada perhimpunan di Dataran Merdeka, Sabtu lepas.

"Polis minta maaf atas insiden yang berlaku. Dalam keadaan kekalutan dan kelam-kabut polis tidak dapat membezakan antara peserta perhimpunan dan media," katanya kepada Muhammad Arif, 23, yang ditemui semasa pertemuan dengan media di Bukit Aman di Kuala Lumpur, hari ini.

Semasa pertemuan itu, Ismail melihat sendiri kesan kecederaan di muka Muhammad Arif yang masih kelihatan lebam di wajahnya.

Muhammad Arif, yang memakai kemeja corak berkotak dan berseluar jeans, bersalaman mesra dengan Ismail sebelum kedua-dua mereka mengambil gambar bersama.- lapor malaysiakini.com



Malay Merdeka: Polis hanya minta maaf pada wartawan (suratkhabar BN)?



Kisah wartawan Malaysiakini dikasari polis

(Cerita asal Koh Jun Lin dalam Malaysiakini)

KUALA LUMPUR: Menyingkap kembali pengalamannya
di Bersih 3.0, wartawan Malaysiakini Koh Jun Lin
berkata beliau ditahan ketika merakam aksi polis
 mengasari para peserta perhimpunan.
Koh ditahan di persimpangan Jalan Raja Laut dan 
Jalan Parlimen berdekatan dengan Dataran Merdeka
 ketika merakamkan aksi polis meleraikan
 sekumpulan para peserta demonstrasi aman Bersih 3.0.
“Walaupun menunjukkan tag media di baju jurugambar 
saya, dan memberitahu bahawa saya seorang wartawan,
 saya telah diperintah oleh dua orang polis untuk
meletakkan kamera saya.
"Saya memberikan respon dengan merendahkan 
kamera, dan menjerit ‘Media! Media!’ dan cuba
mencapai ke dalam poket saya untuk mendapat
 penutup kanta, tapi pegawai polis tersebut tidak
 berpuas hati,” tulis Koh di Malaysiakini.
Situasi tersebut berlaku pada jam 5.30 petang
 di mana beliau ditahan dan kamera dan tag
media beliau dirampas polis.
“Semasa dibawa melepasi sebarisan pegawai
 polis dan orang beruniform di Jalan Raja, satu
 daripada anggota polis mengambil kesempatan
 melepaskan tumbukan ke perut saya,” tulis Koh,
 sambil menambah kesakitan itu masih dirasai
 ketika beliau menulis artikel beliau.
Koh berkata ketika ditahan, ada pihak polis
 yang tahu beliau ialah wartawan, tapi soalan
 beliau mengapa beliau ditahan terus tidak
diendahkan.
“Saya ditahan di luar Royal Selangor Club, 
bersama 200 tahanan yang lain, sehingga 7
 malam di mana saya memberikan bantuan
merawat luka-luka yang dialami oleh ramai
dari mereka yang ditahan,” tulis beliau.
Beliau berkata ketika memberikan rawatan
 kepada tahanan, beliau sempat bertanya
 pada semua tahanan, “Adakah mereka dipukul?”
“Jawapan yang saya terima adalah ‘Ya’
 dan secara sinisnya, ‘Siapa yang tak kena?”
 tulis beliau.
Koh berkata beliau berjaya berunding untuk
 mendapatkan kembali tag medianya dengan
menukarkannya dengan MyKad.
Kemudian, ada pegawai polis datang
memulangkan kembali kamera beliau,
 namun kad memori kamera itu dirampas.
“Saya tak tahu apa di dalam, tapi pihak 
atasan telah melihat gambar tersebut dan
 mereka hendakkannya sebagai bukti,”
 kata pegawai polis itu kepada Koh.
Koh berkata beliau terkilan dengan jawapan
 tersebut kerana kad memori tersebut adalah
 hasil kerjanya yang paling penting untuk
hari tersebut.
“Antara gambar yang ada ialah bagaimana
 polis mengejar dan menahan sekumpulan
peserta, deraan yang dialami oleh seorang
 pegawai polis, tembakan gas pemedih mata,
 gambar berlumuran darah wartawan
TV Al-Hijrah Mohd Azri Mohd Salleh Khalid
bersama tag media beliau yang beliau berkata
 dipukul oleh sekumpulan pendemo,” kata Koh.
“Di sebelah lewat petang, saya dibawa di
 dalam bas bersama tahanan lain, dan saya
dapat melihat lebih banyak kekejaman polis.
 Tahanan dalam bas, yang sudah merasai
keperitan aksi polis, melihat dengan seram
 ketika bas berjalan bagaimana para pendemo
 dipukul, termasuk seorang di atas jalan raya
 sedang ditendang oleh beberapa pegawai
 polis,” kata Koh.
Koh berkata beliau dibawa ke Pulapol 
di Titiwangsa dan seorang superintenden
 polis berkata tahanan beliau adalah satu
 kesilapan dan mengarahkan pegawainya
 untuk melepaskannya dengan serta merta.
“Tiada dokumentasi yang dilakukan pada
 penahanan saya atau rampasan terhadap
 kad memori saya,” kata Koh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan