Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Ahad, 22 Januari 2012

Pemuda Umno Jalan Kebun bertukar jadi samseng belasah hadirin di ceramah Mat Sabu




che'GuBard Samm
Kecoh serangan fizikal pemuda umno serang prog ABU dgn Md Sabu di Dewan MBSA seksyen 30 jln kebun.. Pemuda Umno serang dan ada hadirin yg cedera.. Now dlm dewan

 · 3 jam yang lalu melalui BlackBerry · 
Jam 10.45mlm

11.05pm
 
dari facebook Chegu Bard:
Ceramah ABU bersama MD sabu diserang secara fizikal oleh pemuda Umno .. Ada hadirin yg cedera..peniaga2 melayu habis dirosakkan gerai.. Hanya ada dua polis gagal buat apa2.. 

A.B.U Asal Bukan Umno di jalan kebun

FMT melaporkan:
Ceramah yang dianjurkan oleh Asalkan Bukan Umno (ABU) / Hindraf di Jalan Kebun di sini, menyebabkan kecederaan serius kepada sekurang-kurangnya satu orang malam tadi.Salah seorang daripada sukarelawan di ceramah tersebut teruk diserang dan terpaksadikejarkan ke hospital.
Kejadian tersebut berlaku pada kira-kira jam 9:15 mlm sebaik ceramah tersebut bermula.
Kira-kira 30 penyerang, menghayun kayu dan topi keledar, menunggang motosikal ke tempat ceramah di dewan MBSA  dan merempuh kepada hadirin dan kerusi.
Diikuti yang lainnya berjalan kaki membuang risalah ABU, membaling kerusi dan melemparkan kata-kata kesat dan melaung kepada hadirin untuk meninggalkan dewan ceramah tersebut.
"Saya percaya mereka adalah orang-orang Umno. Mereka mempunyai  bendera BN dan Umno, dan memakai Umno t-shirt, "kata salah seorang hadirin.
"Terdapat beberapa pertengkaran dan salah seorang pemuda  telah dipukul teruk oleh perusuh yang sukar dikawal menggunakan topi keledar," kata Pengarah Eksekutif Suara Rakyat Malaysia (Suaram)  E Nalini yang berada di situ untuk memerhatikan ceramah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan