Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 5 Januari 2012

pecah amanah perkim rm270juta, Apa kaitan Perkim dengan projek membina jalan


“Pelik, apa kena-mengena Perkim dengan projek ini? Fungsi pertubuhan itu adalah untuk kebajikan masyarakat. Ini adalah tidak munasabah sama sekali kerana ia bukan pertubuhan perniagaan,” 
Penjelasan Bekas Perdana Menteri selaku pengerusi Perkim, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung isu  pecah amanah  RM3.7 juta membabitkan Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) dituntut.
“Sebelum ini Perkim bersih dari salah guna kuasa. Namun selepas diambil alih beliau (Mahathir), (perkara) ini yang berlaku. Sehinggakan ada yang diheret sampai ke peringkat mahkamah,
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Datuk Seri Jamil Khir sepatutnya membuat pemantauan dan bukan memberi jawapan tidak tahu menahu dalam isu  itu.

Tiga pemegang amanah Perkim sebelum ini dituduh di Mahkamah Sesyen Shah Alam membabitkan kesalahan pecah amanah sebanyak RM3.7 juta.
Naib Presiden Perkim II, Prof Emeritus Datuk Ariffin Suhaimi, 74, Datuk Baharin Baba, 58, dan Abas Adam, 60, yang merupakan ahli Perkin, dituduh melakukan jenayah itu pada 27 Disember lalu.
Wang berkenaan dikatakan diberikan kepada mereka sebagai wang pertimbangan untuk menaik taraf jalan Lapangan Terbang Subang ke Sungai Buloh antara April 2002 dan April 2004, yang dianggar bernilai RM270 juta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan