Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 22 Disember 2011

Konspirasi Hassan Ali dan Nasarudin Mat Isa didedah

Datuk Mustafa Ali hari ini menuduh Datuk Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa berkomplot dengan "tidak kurang daripada tiga orang lain" angka-angka tidak dinamakan pada bulan Ogos sebelum kedua-duanya murtad melancarkan serangan mereka terhadap PAS baru-baru ini.Setiausaha Agung parti telah membuat ancaman nipis-bertudung hari ini mendedahkan butir-butir mesyuarat itu jika Hasan enggan untuk memberhentikan serangan terhadap PAS.
Exco Selangor Hasan dan bekas timbalan presiden Nasharudin telah mengkritik parti kononnya menyeleweng daripada agenda Islam, semasa temu bual dengan Umno berkaitan Utusan Malaysia dan Berita Harian.
Hasan telah juga diketengahkan hampir setiap malam di TV3, mengkritik parti, beliau sebagai bekas  Pesuruhjaya PAS Selangor selepas muktamar pada bulan Jun.
Hari ini, Mustafa memberitahu sidang akhbar bahawa Hasan bertemu Nasharudin dan "tidak kurang daripada tiga orang lain" pada bulan Ramadan di Le Meridien hotel di K.Lumpur, tetapi enggan mendedahkan butiran lanjut.
"Apa yang telah dibincangkan? Sebuah projek ekonomi atau projek politik, atau kedua-duanya? Jika dia mahu menafikan, saya akan menyokong tuntutan saya. Saya hanya mahu dia tahu, saya mempunyai maklumat mengenai insiden ini dan lain-lain.
"Langkah terbaik baginya adalah untuk mengikuti Nasharudin ...dia menjauhkan diri dari perangkap Umno, "katanya, merujuk kepada Ahli Parlimen Bachok yang berikrar taat setia kepada parti itu semalam, yang menyatakan bahawa dia tidak pernah dianggap menyertai Umno.
Mustafa berkata, beliau mahu memberi amaran kepada ADUN Gombak Setia "yang kita tahu pergerakan beliau ... tidak fikir kita tidak tahu apa yang dia lakukan. "
"Walaupun apa yang kita dapat terus memberitahunya, dia terus bercakap, jadi saya berharap dengan apa yang saya katakan, dia berhenti bercakap," katanya.
Parti itu membuat keputusan malam tadi untuk memanggil kedua-dua Hasan dan Nasharudin menjelaskan ledakan baru-baru ini dan kritikan awam terhadap parti itu.
Hasan, bekas Ketua PAS Selangor, telah menuntut kepimpinan tertinggi parti menyelesaikan soalan yang berduri untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam dengan Pakatan Rakyat rakan kongsi dengan segera, mendakwa parti itu melencong dengan peralihan ke arah "Negara Berkebajikan."
Nasharudin juga berkata kepimpinan PAS tidak boleh terlalu taksub dengan matlamat politik parti itu dan meninggalkan matlamat Islam, mendakwa ini telah menyebabkan PAS dilihat sebagai tidak konsisten dengan imej Islam.
Tetapi rakan-rakan mereka telah menolak dakwaan ini, dan tertuduh kedua-duanya menjadi kecewa atas ketidakupayaan mereka untuk mendapatkan jawatan tertinggi dalam parti.
Mustafa juga mendakwa hari ini bahawa mesyuarat biro politik malam tadi mendedahkan "bukannya seorang pemimpin yang tunggal dengan dia", sebagai tindak balas kepada dakwaan bahawa beliau mempunyai sokongan pemimpin rohani Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, majlis ulama dan sayap Pemuda Hasan.
"Belia malam tadi berkata mereka tidak pernah berdiri dengan dia. (Ulama Ketua Datuk) Harun Taib juga berkata beliau tidak pernah. Setiausaha akhbar kepada Nik Aziz juga menyatakan yang sama di dalam media.
"Maaf, tidak ada benda itu. Dia tidak akan mendapat sokongan dari akar umbi, "katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan