Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Jumaat, 16 Julai 2010

Selangor Sedia Dedahkan Penyangak Sebenar Isu Curi Pasir


Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Muda, Shuhaimi Shafie berkata demonstrasi anjuran Umno dan Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini semalam berhubung isu pasir adalah agenda politik murahan Umno-BN kerana sangat tercabar dengan kewibawaan Pakatan Rakyat Selangor mengurus gejala kecurian pasir secara berhemah dan professional.
Malah Shuhaimi mendakwa, kerajaan negeri mempunyai cukup bukti siapa sebenarnya 'penyangak' dalam isu curi pasir dan pihaknya bersedia mendedahkan perkara sebenar berhubung isu ini.  
"Apa yang mereka lakukan pada hari ini (semalam) adalah untuk mengalih pandangan rakyat kepada isu yang sebenar dan sebab itu saya menjangkakan dalam kepala kepimpinan BN di peringkat pusat, mereka mempunyai perancangan untuk mengadakan pilihan raya dalam tempoh terdekat, maka itu mereka mungkin melalui nasihat daripada Apco dan sebagainya mula menyerang Selangor secara sistematik. 
"Kita tahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memang mahukan Selangor dan ada arahan yang dikeluarkan kepada agensi-agensi di bawah persekutuan yang mahu mengambil alih Selangor secara kasar ataupun lembut," katanya kepada Suara Keadilan selepas menghadiri sidang Dewan Negeri Selangor yang berakhir semalam. 
Beliau mendesak pemimpin Umno-BN menghentikan politik kotor mereka kerana Pakatan Rakyat Selangor sentiasa bersedia membongkar perkara sebenar behubung isu pasir ini. 
"Saya tidak berhajat untuk membuka fail-fail yang melibatkan saudara-mara kepada kepimpinan bekas Menteri Besar dari Sungai Panjang dulu. 
"Tetapi kita ada maklumat tentang itu, jadi sebarang tindakan yang hendak dilakukan itu sebenarnya seperti ibarat meludah ke langit sebab jika kita bongkarkan kesemuanya, yang mendapat malu adalah orang dari Sungai Panjang (Khir Toyo). 
"Saya juga tidak terkejut dengan serangan ini kerana ia merupakan serangan terancang dan kita akan saksikan lebih banyak lagi serangan yang akan dilakukan selepas ini. 
"Kita juga bersedia untuk menyerang balas balik dengan pendedahan-pendedahan yang pasti akan mengecutkan kepimpinan Umno," kata Shuhaimi. 
Bagaimanapun katanya, serangan yang bakal dilakukan Pakatan Selangor adalah berlandaskan politik matang dan mengikut ketamadunan manusia. 
"Kita juga harus berpolitik secara matang dan boleh diterima oleh mereka yang bertamadun dan jangan melakukan serangan yang di luar ketamadunan manusia.  
"Apa pun yang mereka lakukan sekarang ini yang pasti akhirnya kebenaran akan terbukti walaupun mereka hari ini cuba menyelitkan diri mereka sebagai juara isu pasir di Selangor, realiti yang sebenarnya, penyagak, pencuri, dan perampas yang sebenar pasir ini adalah didalangi oleh kepimpinan Umno-BN dulu kerana mereka terlalu marah sangat apabila hasil pendapatan mereka sudah berkurang. 
"Kalau dulu dengan melalui penyangak-penyangak ini,mereka mempunyai aset tetap yang disimpan oleh tauke-tauke ini tetapi hari ini, mereka tidak lagi mempunyai ruang ke arah itu disebabkan itu mereka rasa tak cukup makan. 
"Kemiskinan yang dialami oleh pemimpin Umno ini membuatkan mereka menyalak tak tentu hala. Tampil seolah-olah merekalah pejuang rakyat sedangkan merekalah sebenarnya juara kepada segala pencuri-pencuri pasir ini kerana merekalah yang melindungi aktiviti-aktiviti yang sejak puluhan tahun dulu sudahpun berlaku terutama sekali waktu pentadbiran terdahulu, kenapa mereka tak bising dari dahulu lagi?, tegas Shuhaimi lagi-(Sumber SKO)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan