Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Isnin, 17 Mei 2010

Ibrahim tokoh pendidikan

SELAMAT HARI GURU


MUHYIDDIN menyampaikan replika cek  RM10,000 kepada Dr Ibrahim sambil diperhati Alimuddin dan Pengarah Pelajaran Negeri Pahang, Datuk Abdul Aziz Abdul Latif di Kuantan, semalam.
MUHYIDDIN menyampaikan replika cek RM10,000 kepada Dr Ibrahim 
sambil diperhati Alimuddin dan Pengarah Pelajaran Negeri Pahang, 
Datuk Abdul Aziz Abdul Latif di Kuantan, semalam.


Bekas Pengarah Institut Aminuddin Baki (IAB), Prof Datuk Dr Ibrahim Ahmad Bajunid, 66, dipilih Tokoh Kepimpinan Pendidikan 2010 sempena sambutan Hari Guru 2010 peringkat Kebangsaan Ke-39, semalam.
Empat penerima Anugerah Tokoh Guru 2010 pula ialah bekas guru, Awang Mohamad, 59, dari Kelantan; Encharang Agas, 66, dari Sarawak; Ainun Jamilah Mohd Ali, 62, dari Terengganu dan Datuk Chuang Keng Kung, 72, dari Pulau Pinang.
Mereka menerima wang tunai RM10,000, piala dan pingat disampaikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran pada majlis dihadiri lebih 5,000 pengetua, guru dan pegawai perkhidmatan pendidikan di Kompleks Sukan, Universiti Malaysia Pahang (UMP), di sini. 



Kus semangat..nasib baik bukan Ibrahim Ali Pekasam..
nyaris berhenti  denyut nadi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan