Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Isnin, 24 Mei 2010

I help you..you help me...KTM.tanjung pagar kena jual..

Tanjong Pagar railway station.jpg
Stesen Keretapi KTM, Tanjung Pagar, Singapura






SINGAPURA 24 Mei — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan rakan sejawatannya Lee Hsien Loong bersetuju untuk memindahkan stesen kereta api Tanjung Pagar berusia 78 tahun ke Woodlands Singapura Stesen kereta api itu dikendalikan oleh Keretapi Tanah Melayu Berhad KTMB Pemindahan akan berkuat kuasa 1 Julai 2011.

Pada sidang akhbar bersama itu, kedua-dua pemimpin berkenaan berkata tanah yang akan dikosongkan itu akan dimajukan oleh sebuah syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte Ltd yang akan ditubuhkan sebelum 31 Dis tahun ini.

Syarikat itu melibatkan Khazanah Nasional Berhad dari Malaysia yang akan memegang 60 peratus kepentingan, dan Temasek Holdings Limited, cabang pelaburan kerajaan Singapura, yang akan memegang baki 40 peratus ekuiti dalam syarikat usaha sama itu.

- Bernama







Malaysia-Singapore Points of Agreement of 1990 (POA) is an agreement between two Southeast Asian countries on the issue of the future of railway land owned by the Malaysiangovernment through Malayan Railways (Keretapi Tanah Melayu or KTM) in Singapore. This agreement has been an issue that makes relationship between the two countries less than warm. It was signed between former Prime Minister of Singapore Lee Kuan Yew and former Finance Minister of Malaysia Tun Daim Zanuddin on behalf of their respective countries on November 27, 1990.
Under the agreement, KTM would vacate its station at Tanjong Pagar and move to Bukit Timah while all KTM's land between Bukit Timah and Tanjong Pagar would revert to Singapore. Railway land at Tanjong Pagar would be handed over to a private limited company for joint development of which its equity would be split 60% to Malaysia and 40% to Singapore.
The key contention is the interpretation of the agreement. Singapore insists that the agreement is in effect immediately after it was signed by both parties. Moreover, Singapore states that once Woodlands is connected to its mass rail transit system, KTM has to move out from Tanjong Pagar to Bukit Timah within five years. Malaysia on the other hand takes the position that the agreement would only be effective when Malaysia decides to move its station from Tanjong Pagar.




Before the Johor-Singapore Causeway was built, the railway in Singapore was exclusively limited to the island. The construction of the Johor-Singapore Causeway across the Straits of Johor began in 1919, and it was opened to goods trains on September 17, 1923 and to passenger trains on October 1, 1923. Previously, passengers and goods train were transferred at Woodlands to a ferry to Johor Bahru and the connecting train on the peninsula. Tanjong Pagar railway station was completed in 1932.

Tanjong Pagar railway station (Chinese丹戎巴葛火车总站MalayStesen Keretapi Tanjung Pagar), also called Keppel Road railway station or Singapore railway station, is a railway terminus owned by Keretapi Tanah Melayu (KTM), the main railway operator in Malaysia. The land on which the station and the KTM railway tracks in Singapore are situated is held by KTM on a 999-year lease.

1 ulasan: