Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Khamis, 9 Februari 2012

Cerita Khalid Samad jumpa Pak Lah lantik Hassan Ali jadi MB dan lagi pembohongan Hassan Ali.

 Perdana Menteri (ketika itu)Tun Abdullah Ahmad Badawi bersetuju untuk melantik Hasan Ali sebagai Menteri Besar Selangor jika PAS dan Umno bersatu untuk memerintah negeri tersebut selepas Pilihan Raya Umum 2008. dedah Khalid Samad.

"Satu pertemuan diatur oleh beliau (Hassan Ali)  untuk bertemu Umno kira-kira 10 hari sebelum menteri besar mengangkat sumpah.
"Saya pada ketika itu mewakili beliau atas arahan pucuk pimpinan parti untuk bertemu dengan Abdullah dan bekas Menteri Besar Selangor, Dr Khir Toyo," katanya pada sidang media di Shah Alam.
Khalid turut memberitahu bahawa Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali ada bersama dengannya ketika menghadiri pertemuan tersebut.
Jelas Khalid, dalam pertemuan itu Tun Abdullah menyatakan kebimbangan terhadap negeri Selangor yang hanya diterajui pemimpin Melayu dalam jumlah yang kecil iaitu lapan dari PAS dan lapan, Parti Keadilan Rakyat.
"Saya kata jalan penyelesaiannya cukup mudah...beri PAS lima kerusi tapi Abdullah kata tak boleh. Dia minta lapan pemimpin PAS lompat kepada Barisan Nasional (BN). Saya kata kenapa kita nak sertai Umno," katanya.
"Betullah kata Tuan Ibrahim bahawa dia bukan salah seorang pejuang Pakatan Rakyat. Dia adalah musuh dalam selimut yang berusaha menggagalkan misi Pakatan Rakyat. Hanya cakap dia saja yang betul.
"Oleh sebab itu, dia tidak puas hati duduk dalam Pakatan Rakyat dan berulang kali mencadangkan PAS supaya meninggalkan DAP dan PKR dengan mengemukakan bukti yang tidak tepat kepada pucuk pimpinan parti," katanya.
Khalid turut mendakwa Hasan gagal dalam memainkan peranannya sebagai rakan seperjuangan dalam Pakatan Rakyat kerana tidak dapat menerima pandangan ahli lain.
Beliau turut meminta Hasan supaya menghentikan pembohongan kepada umat Islam mengenai dakwaannya bahawa DAP akan menjadikan Malaysia sebuah negara republik sekiranya memenangi pilihan raya akan datang.
Khalid berkata, sekiranya DAP mahu memerintah negara, parti itu perlu memenangi majoriti dua pertiga daripada 222 kerusi yang dipertandingkan.
"DAP hanya bertanding 46 kerusi. Anda memerlukan 112 kerusi untuk berkuasa. DAP tidak boleh memerintah Malaysia dengan sendiri. Ia merupakan perkongsian kuasa atas dasar yang dipersetujui bersama," katanya.
 Khalid Abdul Samad  yang juga Ahli Parlimen Shah Alam meminta bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali supaya mendedahkan lokasi premis rumah urut atau hotel yang dijadikan tempat maksiat di Selangor seperti yang didakwanya. "Beritahu saya di mana? Ini tidak, main tembak saja. Semua tempat refleksologi seolah-olah jadi tempat maksiat," Kenyataan Hasan yang mendakwa Shah Alam sebagai kota maksiat seolah-olah memberi gambaran bahawa pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) tidak melakukan tanggungjawab mereka.
"Dia menempelak Datuk Bandar, MBSA, pihak perlesenan dan penguatkuasaan seperti tidak buat kerja. Khalid berkata, jika mana-mana premis didapati melakukan kegiatan tersebut secara haram, ia akan ditutup.
Kata Khalid lagi, beliau turut dimaklumkan oleh Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan bahawa pegawai penguatkuasaan melakukan serbuan ke atas premis refleksologi atau hotel hampir setiap minggu.
"Dia hanya cakap ikut sedap mulut dia saja. Jika dia ada bukti beritahu saya. Kalau saya ada kuasa saya boleh halang tapi saya tiada kaitan dengan MBSA," katanya.
Sehubungan itu, Khalid meminta Hasan supaya menyatakan dengan lebih terperinci mengenai dakwaannya itu.
"Apa yang sebenarnya dikatakan pusat maksiat? Jangan bohonglah. ! kata Khalid lagi menggambarkan Hassan Ali tidak bercakap benar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan