Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 18 Januari 2012

Hassan Ali sombong dan degil kata Pemuda PAS

 Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor, Mohd Sany Hamzan menyifatkan Dr Hasan Ali sebagai seorang yang degil dan sombong.

"Pemuda PAS Selangor melihat tindakan Datuk Hasan yang ingin menjelajah ke seluruh negara untuk membela diri dan mendedahkan apa yang beliau labelkan sebagai parasit yang menyebabkan beliau dipecat hanya akan mengundang cemuhan dan cercaan masyarakat.
"Tindakan itu juga akan menghilangkan hormat rakyat kepada beliau kerana rakyat telah mengikuti kronologi pemecatan beliau dan telah mengenali siapa Datuk Dr Hasan Ali yang sebenarnya," katanya menerusi kenyataan media di sini, Selasa.
Selain itu Mohd Sany berkata, tindakan Hasan menggunakan saluran media bagi menegur masalah yang wujud dalam PAS turut dilihat mahu meletakkan kesilapan diri tehadap orang lain termasuk mewujudkan fitnah mengenai parasit dalam parti.
"Sebagai orang yang pernah memegang jawatan tinggi di dalam PAS dan berpengalaman sebagai seorang ahli motivasi, Datuk Dr Hasan sepatutnya berjiwa besar untuk menerima teguran dan keputusan parti serta mengikut prosedur parti untuk merayu keputusan pemecatan beliau.
"Tetapi beliau telah menunjukkan ‘belang’ sebagai seorang yang egois, degil, sombong dan tidak boleh dikawal oleh peraturan parti.
"Sekiranya wujud parasit di dalam PAS seperti yang disebut maka sewajarnya Datuk Dr Hasan membuat laporan kepada presiden untuk diambil tindakan susulan dan bukannya menjaja di dada akhbar semata-mata untuk mengharapkan simpati masyarakat," katanya.
Dalam pada itu Mohd Sany turut memberi amaran kepada Dr Hasan bahawa Pemuda PAS Selangor bersedia untuk menjelajah ke seluruh negeri bagi menjawab semua dakwaan yang bakal dibuat terhadap PAS.
Malah Mohd Sany juga menggesa agar Dr Hasan memohon maaf kepada PAS berhubung semua kecamannya sebelum ini.
"Pemuda PAS Selangor mengharapkan semoga Datuk Dr Hasan Ali akan menyedari kesalahan dan kesilapan yang telah beliau lakukan terhadap PAS dan memohon maaf kepada seluruh pimpinan dan ahli PAS di atas keterlanjuran dan keceluparan beliau sebelum ini.
"Janganlah disebabkan oleh kehilangan jawatan dan kuasa menyebabkan maruah diri sanggup digadaikan dan diperkudakan oleh Umno dan Barisan Nasional," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan