Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 21 Disember 2011

Hassan Ali macam cibai

Kalau orang jawa panggil dia macam cibai...
Kalau orang melayu panggil dia macam pundek
kalau tak melayu dan kalau tak jawa panggil dia tiewnama seng...
cuba kenali pelakon-pelakon ini....
Macam Zul Nordeng berwatakkan Islamik tapi kuat menipu....menipu macam-maacam ..tipu cop SPRM..dan berhutang dengan kawan..liat nak bayar...
 tengok yang ni... Hassan Ali..kononnya memperjuangkan Islam tapi yang sebenornya dia dah  tak tahu nak buat macamana denga masa depannya..
hutangnya semua orang tahu berbanyak-banayknya..memang banyak...macamana nak bayar..
memanglah dia tak masuk perangkap umno..tapi dia sengaja menjual diri agar senasib macam Zul Nordeng....
macam tur lah kalau orang dah pening...
Dulu Zul Nordeng juga pernah berkata sebelum dibuang PKR bahawa dia akan setia dan tidak sesekali keluar parti....
rasanya memang semua MP yang kena buang dan ditendang masing-masing  buat sumpah maut sedemikian..
tapi mereka sebenarnya bacul..
kenapa kata setia kepada parti wal hal sering mempertikai dan menyerang parti sendiri..tak logik akal kan?
lepas tu hebohkan dimedia masa umno..memang itulah style cibai....
percayalah..pemimpin seperti ini sebenarnya berjuang untuk diri sendiri..........

Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menganggap tindakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mempersoalkan konsep negara kebajikan anjuran parti itu seperti mengisytiharkan perang terhadap parti Islam itu.

Mahfuz berkata, konsep negara kebajikan telah dipersetujui dalam muktamar tahunan parti itu dan oleh itu, ia tidak harus dipersoalkan sekarang.jika Hasan mempersoalkan konsep itu sekarang, ia nampak seperti exco kerajaan Selangor itu mengisytiharkan perang terhadap PAS kerana adalah tidak wajar untuk mempersoalkan keputusan yang dibuat dalam muktamar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan