Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 14 Julai 2010

Aminulrasyid: Keluarga saksi utama marah polis

Dzulfikar Mashoor   
KUALA LUMPUR, 13 Julai: Kaedah siasatan polis ke atas saksi
 utama kes Aminulrasyid Amzah, Mohd Azamuddin Omar 
menimbulkan rasa tidak puas hati keluarganya.
Mohd Haafizuddin Omar, 24, abang saksi utama pagi tadi 
mempersoal tindakan polis mengarahkan adiknya, Azamuddin
 melakukan kawad cam ke atas beberapa suspek pembunuh 
Aminulrasyid, 15, Selasa lepas.
"Kita nak tahu, kenapa nak buat kawad cam lagi sedangkan 
pegawai yang menembak kawan adik saya itu sudah dikenal pasti,"
 soal beliau ketika menghubungi Harakahdaily pagi tadi.
Menurut beliau, sepatutnya pihak berwajib boleh mengenal pasti 
beberapa pegawai polis lain yang terbabit dengan terus menyiasat
 suspek terbabit.
"Kenapa tak siasat terus dan polis sudah ada suspek bukan," tegas
 beliau yang juga kakitangandi Jabatan Perkhidmatan Undang-Undang,
 TNB.
Tambahnya lagi, kaedah siasatan polis itu turut dipertikai oleh bapa
 kepada saksi utama sendiri,  yang kebetulan seorang pegawai polis.
"Takkan dia (suspek) seorang saja terlibat, kereta polis yang kejar-
mengejar pun ada dua (kereta), logikkah seorang saja yang terlibat,"
ujar beliau memetik kenyataan bapanya, Omar Jamaluddin.
Melihat layanan yang dialami oleh saksi utama, beliau menganggap
pihak polis tidak berniat memberi keadilan hak kepada keluarga 
Aminulrasyid serta adiknya sendiri.
Ekoran itu, beliau bertekad mendedahkan beberapa bukti lain
 3 petang ini di Pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen
 Shah Alam, Khalid Samad di Worldwide Business Center, Shah Alam.
26 April lalu, Aminulrasyid ditembak oleh polis di selekoh berdekatan
 kediaman arwah, Syeksyen 11, Shah alam.
 (Sumber Harakahdaily.net)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan