Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 3 Februari 2010

ANWAR DIPAKSA MELIWAT









KUALA LUMPUR, 3 Feb: Ketika perbicaaan kes liwat berlangsung, pasukan peguam bela bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Sankara Nair 3.15 petang tadi menmfailkan satu lagi permohonan semakan kehakiman yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 1 Disember lalu.Semakan kehakiman tersebut merujuk pada keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Zabidin Mohd Diah menolak permohonan Anwar untuk membatalkan kes liwat berasaskan pada pada laporan perubatan yang jelas menunjukkan tidak ada spesimen Anwar di dalam dubur saksi utama, Saiful Bukhari Azlan.
Inisiatif tersebut merupakan yang ke dua, selepas pasukan peguam bela Anwar membuat suatu permohonan semakan kehakiman di Istana Keadilan, Putrajaya pagi tadi – iaitu berhubung keputusan Hakim Zabidin menolak permohonan Anwar mendapatkan beberapa bahan bukti dan material penting seperti DNA Saiful, rakaman CCTV, nota doktor, senarai saksi utama daripada pasukan pendakwaraya.
Dalam perbicaraan petang ini, antara perkara yang ditanya kepada saksi utama, Saiful ialah berhubung pengajiannya dan bagaimana dia diambil sebagai pembantu peribadi Anwar.
Menjelaskan perkara itu di kandang saksi, dia mengakui gagal dalam pengajian di Universiti Tenaga Nasional (Uniten) tetapi diberi peluang oleh Anwar untuk menjadi pembantu peribadi.
Dia juga memberitahu, Anwar mengarahnya memasuki pejabat untuk melakukan sesuatu dan Anwar memeluknya dari belakang lalu memasukkan sesuatu ke dalam duburnya.
Perbicaraan yang berakhir kira-kira jam 5.00 petang ini disambung pada jam 9.00 pagi esok.

5:38 pm
3/2/10
BHONLINE: 
ZEF: Anwar dalam sidang akhbarnya berkata: "Saya akan menyerahkan keputusan rayuan kepada pasukan peguam bela saya sama ada akan diberi tarikh baru sekiranya ada penangguhan."
5:40
BHONLINE: 
ZEF: Anwar: "Untuk esok mulai jam 9.30 pagi akan diadakan biacara tertutup berikutan tahap sensitif maklumat yang disampaikan oleh Saiful."
"Sepatutnya mahkamah dengar dahulu rayuan semakan esok, sebelum meneruskan perbiacaraan hari ini.
"Bagaimanapun hakim bertegas untuk meneruskan perbicaraan dan membiarkan keputusan rayuan diumumkan esok.


5:18pm
3/2/10
BHONLINE: 
Perbiacaraan kes liwat Anwar ditangguh dan disambung esok dengan hakim benar permohonan pembela supaya keterangan Saiful didengar secara tertutup esok.
5:16
BH ONLINE: 
Antara pemimpin PKR yang berada di mahkamah ketika perbicaraan kes liwat Anwar bermula


5:04 pm
today 3/2/01
BH ONLINE: 
JOHARI/SHIMA: Saiful berkata dia marah dan takut apabila Anwar tanya "Can I f*** you?" bila tiba di kondominium. Saiful juga berkata dia menolak walaupun Anwar memberikan wang.

4:52
BH ONLINE: 
JOHARI/SHIMA: Saiful turut menceritakan sejarah pendidikan dan kerjaya beliau. Katanya tugas beliau sebagai pembantu Anwar turut membabitkan urusan mengatur mesyuarat sulit dengan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional.

Seorang kanak-kanak jambu dan cun terlewat umur mungkin terencat akal mengakui dirogol oleh lelaki tua yang sakit tulang belakang dan hampir monopos.

Laporan polis ini dibuat pada 28 June 2008 @ 5.45 PM oleh Mohd Saiful Bukhari bin Azlan,“Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim – Ketua Umum PKR.” (sumber rockybru.blogspot.com)
PENDAKWA :Peguamcara negara Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata pihaknya mempunyai bukti yang kukuh dalam bentuk spesimen air mani bagi mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim memang meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.Terdapat spesimen yang dikeluarkan dari dubur mangsa. Ini akan membuktikan tembusan memang berlaku.


PEMBELA: 2.50 petang (semalam): Karpal menyerahkan dua laporan perubatan yang menunjukkan tiada bukti kesan kemasukan di dubur Saiful.

"Tembusan adalah elemen penting. Tidak mungkin disabitkan kesalahan. Tiada hakim yang akan mengabaikan bukti itu," katanya.

"Malah jika ada memanggil 1,000 saksi, apa yang asas ialah laporan perubatan menunjukkan tiada
kesan kemasukan."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan