Hanya klik iklan untuk sedekah amal jariah. Dengan menekan/ klik iklan di halaman ini anda telah membuat sedekah kepada admin...t.kasih

Allah berfirman dalam Surah al-Hujuraat ayat 12:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan sangka (kecurigaan), kerana sebahagian daripada sangkaan itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah mengumpat satu sama lain. Adakah seseorang kamu suka makan daging saudaranya yang telah menjadi mayat tentu sahaja kamu tidak suka. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha menerima taubat lagi bersifat ar-Rahim."

tersurat tersirat

tersurat tersirat
-Saya suka PAS kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya orang yang baik. Saya mudah menginsafi hidup yang akan menemui matinya. Saya suka UMNO kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya peka untuk memahami kesusahan rakyat, khususnya menjaga kepentingan bangsa saya. Saya suka PKR dan DAP kerana merapati pemimpin dan ahlinya menjadikan saya bersemangat untuk memperjuangkan keadilan dan menegakkan hak-hak rakyat yang terpinggir. Saya tidak nyatakan parti-parti lain kerana dua sebab. Pertama, bersifat tempatan seperti parti-parti Sabah dan Sarawak. Kedua, kerana kemunculannya sudah semakin tidak relevan. Saya tidak suka PAS kerana mudah melabelkan orang yang tidak menyokongnya sebagai tidak Islamik. Saya tidak suka UMNO kerana bersikap double standard dan angkuh dengan kuasa. Saya tidak suka PKR dan DAP kerana menunjukkan imej memperjuangkan kebebasan, tetapi realitinya tetap alergik pada perbezaan pendapat. .

ketuanan melayu

ketuanan melayu

Rabu, 6 April 2011

suruhanjaya diraja kematian benghock terkejut kematian pegawai kastam kes kedua

Berita kematian seorang pegawai Jabatan Kastam selepas dipercayai jatuh dari tingkat tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur di Jalan Cochrane pagi ini, memeranjatkan sesi prosiding suruhanjaya diraja yang menyiasat kematian Teoh Beng Hock.

Sejurus sebelum suruhanjaya itu berhenti berehat pada waktu makan tengah hari, pengerusi ketua RCI, Hakim Datuk James Foong, secara tiba-tiba bertanya kepada peguam yang hadir sama ada mereka ada telefon Blackberry.

Para peguam nampak kebingungan, sehinggalah Foong memberitahu mereka bahawa telefonnya sentiasa bergetar dengan berita mengenai kematian seorang pegawai kastam.

Berita mengenai kejadian tersebut tersebar sekitar jam 11 pagi di kalangan para wartawan yang menggunakan telefon Blackberry yang membuat liputan siasatan suruhanjaya terhadap kematian Teoh Beng Hock.

Teoh dijumpai mati pada 16 Julai 2009 di koridor perkhidmatan tingkat lima Plaza Masalam di Shah Alam, di mana pejabat SPRM Selangor terletak di tingkat 14.

Suruhanjaya diraja itu ditubuhkan untuk menyiasat sama ada berlaku sebarang pelanggaran procedur atau salahguna kuasa oleh pihak SPRM berhubung kematian Teoh.

Siasatan pagi ini mendengar keterangan ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah, yang turut dipanggil sebagai saksi oleh SPRM pada hari yang sama dengan Teoh.

Tan berada di pejabat SPRM selama lebih 16 jam untuk kenyataannya dirakamkan pada hari berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan